بیرجند- معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از اختصاص ۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار سهمیه ارزی به مرزنشینان استان خبر داد و گفت: امسال سهمیه ارزی هر مرزنشین در خراسان جنوبی ۱۵۰ دلار تعیین شده است.

۲۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار سهمیه ارزی به مرزنشینان خراسان جنوبی اختصاص یافت

 حسن سروری در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در بیرجند جمعیت دارای کارت مبادلات مرزی استان را ۱۴۵ هزار و ۶۴۹  نفر عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد ۱۴۰ هزار و ۷۹۲  نفر معادل ۹۷ درصد از دارندگان این کارت نسبت به فعال سازی کارتهای خود در دفاتر شرکت های تعاونی مرزنشین استان اقدام کردند.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت مشمول کارت مبادلات مرزی شامل ۵۱ هزار و ۵۴۷ خانوار در دفاتر پیشخوان ثبت نام کردند.

سروزی افزود: پس از فعال سازی کارت در محل دفاتر شرکت های تعاونی، عضویت دارنده کارت در تعاونی قطعی می شود وتعاونی اجازه دارد پس از انجام صادرات به میزان ۱۵۰ دلار، نسبت به واردات ۴۱ قلم کالای مختص مرزنشینان اقدام کند.

وی میزان برنج وارداتی برای هر نفر را ۲۵ کیلوگرم عنوان کرد و گفت: تمرکز بیشتر شرکت های تعاونی مرزنشین در استان بر واردات برنج، چای و شکر است.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از شرکت های تعاونی خواست با واردات کالاهایی مانند کنجد، خوراک دام و طیور و آبریان، انواع تخمه بوداده، نارگیل، زیره سیاه و سبز، بادام زمینی  و چلغوز نیز نیاز خود و استان را تأمین کنند.

سروری بیان کرد: براساس تصمیم گیری انجام شده مهلت استفاده از کارت های منقضی شده تا پایان شهریورماه ۹۶ تمدید شده  و مرزنشینان باید نسبت به تمدید کارت های خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.