قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: رئیس جمهور باید کارآمد باشد و آستین خدمت را بالا بزند و برای همه گروهها کار کند و متعلق به جناح خاصی نباشد

رئیس جمهور باید کارآمد باشد و آستین خدمت را بالا بزند

به گزارش قدس آنلاین،  آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: یکی از این مناسبت‌ها، تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب بود.

خطیب جمعه قزوین افزود: اگر بخواهیم این نهاد را بشناسیم، ساعت‌ها وقت لازم است، خوشبختانه مردم انقلابی به خوبی با عملکرد آن آشنایی دارند.

امام جمعه قزوین با اشاره به نقش سپاه در تمام امور جامعه ادامه داد: نخستین نقش سپاه، مقابله با پدیده نفاق است و در این زمینه منافقانی که آمدند و رئیس جمهور وقت، بنی‌صدر، با آن‌ها هم رأی شدند، اگر نیروهای سپاه نبودند، به امر اجانب، بلاهای بسیاری بر سر کشور می‌آمد.

عابدینی عنوان کرد: اما به برکت سپاه پاسداران و نیروهای تحت امر سپاه، این خیانت و جنایت از سر راه انقلاب برداشته شد.

وی بیان کرد: دومین نقش سپاه، حضور در دفاع مقدس بود و در حال حاضر وظیفه ما انتقال اهداف دفاع مقدس و حضور بی‌نظیر سپاه در هشت سال جنگ تحمیلی به نسل بعدی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: اگر انسجام سپاه با نیروهای دیگر نبود، امنیت و آرامش موجود، در کشور وجود نداشت.

عابدینی خاطرنشان کرد: سومین نقش سپاه در عرصه‌های برون‌مرزی بود و اگر سپاه در دمشق و عراق با داعش مقابله نمی‌کرد، امروز ما باید در قزوین و تهران مقابل این نیروی جنایتکار ضددین می‌ایستادیم.

وی افزود: چهارمین نقش سپاه، در عرصه سازندگی است و پروژه های بسیار بزرگ و عظیمی از طریق سپاه مدیریت می‌شود که از جمله آنان پروژه‌های راهسازی، سدسازی، کشاورزی، صنایع خودروسازی و غیره است.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: پنجمین نقش سپاه در صنایع دفاعی و موشکی است که تضمین‌کننده امنیت ایران و دیگر کشورها و قوت قلب همه آزادی‌خواهان در سراسر جهان است.

عابدینی بیان کرد: مناسبت بعدی در این ماه، شهادت امام موسی‌کاظم(ع) است که ضمن تسلیت به این مناسبت، باید بدانیم که ایشان بسیار مظلومانه در زندان‌های دشمنان دین به شهادت رسیدند اما نقش امامت خود را در بدترین شرایط همچنان ایفا کردند.

وی مطرح کرد: مناسبت دیگر، بحث انتخابات است و در این خصوص عده‌ای امر انتخابات را به سخره گرفتند که نیتشان را فقط خدا می‌داند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: افرادی که تأیید شدند، باید بدانند ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که مؤمن، صادق و درستکار باشد و برای خدمت به مردم عمل کرده و گام بردارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین درادامه گفت: مردم رئیس جمهوری می خواهند که مومن، صادق، کارآمد و فراجناحی باشد و برای خدمت به همه مردم آستین همت را بالا بزند.

وی افزود: رئیس جمهور باید کارآمد باشد و آستین خدمت را بالا بزند و برای همه گروهها کار کند و متعلق به جناح خاصی نباشد.

عابدینی بیان کرد: اگر رئیس جمهور جناحی باشد اگر مدیر وابسته به آن جناح مشکل اخلاقی داشته و غارتگر بیت المال باشد نه تنها با وی برخورد نمی شود بلکه می گویند ذخیره نظام است و رئیس جمهوری با این ویژگی بدرد نمی خورد.

وی تصریح کرد: ما رئیس جمهوری می خواهیم که دلسوز همه باشد و مانند پدری مهربان برای عموم مردم باشد و جناحی بودن رئیس قوه مجریه هیچ فایده ای ندارد.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: رئیس جمهوری می خواهیم که دل مومنان با وی قوت بگیرد و مسلمانان کشورهای اسلامی به وجودش افتخار کنند و کسی که مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و انگلیس باشد مورد پذیرش مردم نیست.

امام جمعه قزوین در ادامه از ترفندهای آمریکا در موضوع انتخابات سخن گفت و یادآورشد: یکی از روش های استکبار برای تاثیرگذاری در انتخابات استفاده از شیوه تطمیع است که آنقدر دروغ گفته که این روش سوخته و جواب نمی دهد.

وی بیان کرد: تزویر از دیگر روش های نفوذ آمریکاست که تلاش می کند مردم از آرمانها دست بردارند و دولتی روی کار بیاید که با آمریکا سازش کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: استکبار با تهدید هم می خواهد با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم وانمود کند که اگر با آنها کنار بیایید آسیب نخواهید دید و متاسفانه برخی هم در داخل از آمریکا وحشت دارند که رهبری فرمود اگر کسی ترسیده آن را از جانب مردم وانمود نکند.

وی گفت:آمریکا باید از سوی مردم  تشر بشنود تا سر جای خود بنشیند و اگر احساس کند از آن واهمه ای هست خوی تجاوز خود را آشکار کرده و جری تر می شود اما مردم هیچ ترسی از استکبار ندارند.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مردمی که ۴ دهه با استکبار ستیز کرده اند هیچ واهمه ای از آمریکا ندارند و اگر کسی از استکبار می ترسد نباید آن را به حساب مردم بگذارد و از زبان آنها صحبت کند.

وی اضافه کرد: کره شمالی نمونه بارز دروغگویی آمریکاست و این کشور یک بار به استکبار اعتماد و تاسیسات هسته ای خود را نابود کرد ومانند برجام بی سرانجام ما آسیب دید اما اخیرا کره شمالی جلو افتاده و آمریکا را تهدید کرده که اگر خطایی کند جواب دندان شکن می دهد و با این حرکت شاهد عقب نشینی آمریکا هستیم.

عابدینی اظهارداشت: اگر به آمریکا تشر بزنی سر جای خود می نشیند و اگر بترسید حمله می کند و ما در برابر آمریکا با اقتدار ایستاده ایم و به جای لبخند با موشک و به جای سازشکاری با مقاومت جواب می دهیم.

خطیب جمعه قزوین در مورد سالروز واقعه طبس هم مطالبی بیان کرد و اظهارداشت: با امدادهای غیبی در این حادثه انقلاب از خطر نجات یافت و امروز نیز با استعانت از خداوند و تبعیت از رهبری در مسیر حفظ ارزشها گام بر می داریم.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.