ژاپن در اقدامی نمادین در راستای قدرت نمایی به پیونگ یانگ، ۲ ناوشکن خود را به استقبال ناوگروه آمریکایی کارل وینسون فرستاد که تا چند روز دیگر وارد دریای ژاپن می شود.

ناوشکن های ژاپنی به استقبال «کارل وینسون» رفتند

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اسپوتنیک، توکیو ۲ فروند ناوشکن خود را به استقبال ناوگروه آمریکایی کارل وینسون که به  گفته «مایک پنس» معاون ریاست جمهوری آمریکا تا چند روز آینده وارد دریای ژاپن می شود، فرستاده است.

این اقدام آن هم در آستانه برگزاری هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش کره شمالی، در راستای به رخ کشیدن قدرت آمریکا و متحدینش انجام می شود.

در همین راستا، ناوشکن های «آشیگارا» و «سامیدار» دیروز جمعه پایگاه دریایی «ساسیبو» ژاپن را برای استقبال از کارل وینسون ترک کردند.

قرار است نیروهای دریایی آمریکا و ژاپن همزمان با برگزاری جشن تاسیس ارتش کره شمالی، رزمایشی مشترک برگزار کنند که جزئیات آن هنوز مشخص نیست.

گفتنی است اعزام ناوگروه آمریکایی کارل وینسون به آب های فراساحلی شبه جزیره کره بیشتر با هدف جنگ روانی علیه پیونگ یانگ صورت گرفت تا شاهدی باشد بر عزم ادعایی واشنگتن به مهار برنامه هسته ای کره شمالی از همه راه های موجود از جمله اقدام نظامی.

با این حال، چند روز پیش تصاویری منتشر شد که بر خلاف ادعاهای واشنگتن، کارل وینسون را اطراف اندونزی نشان می داد.

مقامات آمریکایی گفته‌اند این مسئله ناشی از سلسله‌ای اشتباهات، از جمله اعلام پیش از موعد آغاز ماموریت تا توضیح نادرست «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در مورد موقعیت این ناوگروه، بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.