یکی دیگر از کارکنان وزارت خارجه آمریکا که از سوی رسانه‌های محافظه‌کار به عدم وفاداری به ترامپ متهم شده بود، از سمت اصلی خود کنار گذاشته شده است.

تصفیه در وزارت خارجه آمریکا ادامه دارد/ سمت «سحر نوروز زاده» هم تغییر کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نشریه «پالیتیکو» روز جمعه از تغییر سمت یکی دیگر از کارکنان عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا به دلیل متهم شدن به «عدم وفاداری» به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

این نشریه که پیشتر نوشته بود رسانه‌های نومحافظه‌کار و دست راستی آمریکا برای کنار زدن مقامات بازمانده از دولت سابق این کشور به ترامپ فشار آورده‌اند، نوشته است که «سحر نوروززاده» که از جولای سال گذشته به عنوان عضو تیم سیاستگذاری وزیر خارجه آمریکا منصوب شده بود، از این پست کنار گذاشته شده است.

در هفته‌های گذشته بسیاری از رسانه‌های محافظه‌کار از جمله «بریتبارت»، «کانزروتیو ریویو» و «واشنگتن فری‌بیکن» از حضور نوروززاده در سمتی که بر سیاستگذاری در زمینه روابط با ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس اثر مستقیم دارد، انتقاد کرده بودند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا که از وضعیت نوروززاده مطلع است، می‌گوید: «این کار همه را نگران می‌کند.»

وزارت خارجه آمریکا با تائید تغییر سمت وی، بدون اشاره به جزئیات پست تازه نوروززاده، اعلام کرده که وی به دفتر امور ایرانیان این وزارتخانه بازگشته است.

یک مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا هم در گفت‌وگو با پالیتیکو تائید کرده که حملات رسانه‌های محافظه‌کار مقامات عالی‌رتبه وزارت خارجه آمریکا را نگران کرده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

نوروززاده ایرانی‌الاصل که زاده آمریکاست، از سوی رسانه‌های دست راستی آمریکا به عنوان نفوذی تیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق این کشور، به تصویر کشیده شده بود.

وی دستکم دومین کارمند وزارت خارجه آمریکا است که به دلیل این سمت، جایگاهش را از دست داده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.