زاهدان- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: «خانه کارآفرینی روستایی» به‌زودی با هدف آشنایی روستائیان با مبانی کارآفرینی برای فروش مستقیم و بی‌واسطه محصولات در راستای ایجاد شور و امید و اشتغال در روستاهای سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود.

راه اندازی خانه کارآفرینی مایه شور و امید و اشتغال در بین جوانان روستایی است

به گزارش قدس آنلاین، نشست هم‌اندیشی توسعه کارآفرینی در مناطق روستایی و ایجاد خانه کارآفرینی روستایی در استان سیستان و بلوچستان صبح شنبه با حضور مدیرکل فنی و حرفه‌ای، رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس بنیاد نخبگان، کارشناس دفتر روستایی استانداری و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد فعال روستایی سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار شد.

محمد جهانتیغی در این نشست با اشاره به اهداف راه‌اندازی «خانه کارآفرینی روستایی» اظهار داشت: هدف از ایجاد خانه کارآفرینی روستایی ایجاد انگیزه در جوانان روستایی، آشنایی روستائیان با مبانی کارآفرینی برای فروش مستقیم و بی‌واسطه محصولات کشاورزی و صنایع دستی در راستای ایجاد شور و امید و اشتغال در بین جوانان روستایی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از دیگر مزایای ایجاد خانه کارآفرینی روستایی احساس هویت روستایی با معرفی شدن قابلیت‌های کارآفرینی، دسترسی مستقیم به بازارهای جهانی بدون واسطه از طریق ساز و کارهای تجارت الکترونیک، توانمندسازی ساکنان روستایی، افزایش توسعه پایدار روستایی و جلوگیری از مهاجرت از روستاها به شهر است.

وی بیان کرد: استعدادسنجی کارآفرینانه جوانان روستا در زمینه اقتصادی، همکاری در برگزاری بازارچه‌های نوروزی و گردشگری، برگزاری تورهای کارآفرینی روستا گردی، استفاده از ظرفیت سرمایه اجتماعی بالا در مناطق روستایی برای اهداف کارآفرینانه، تشویق روستاییان به توسعه صنایع دستی و بازاریابی محصولات دامی و کشاورزی از مهمترین برنامه‌های ایجاد خانه کارآفرینی روستایی است.

جهانتیغی افزود: امیدواریم در آینده نزدیک با راه‌اندازی خانه کارآفرینی روستایی شاهد پویایی جوانان روستایی و اشتغال گسترده جوانان در روستاهای استان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.