​ایلام – استاندار ایلام گفت: حل مشکل ریزگردهای ایلام به همکاری های بین المللی نیازمند است.

حل مشکل ریزگردهای ایلام به همکاری بین المللی نیازمند است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا مروارید روز شنبه در حاشیه نخستین تور رسانه ای بازدید از جاذبه های گردشگری استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه جاذبه های گردشگری ایلام مهیای حضور گردشگران داخلی و خارجی است و از سرمایه گذاری بخش خصوصی در این زمینه استقبال می کنیم، اظهارداشت: زیرساخت های این حوزه را می توان با همکاری دولت توسعه داد و زمینه ورود گردشگران بیشتری به استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ریزگردها در ایلام منشا خارجی دارد، افزود: برای حل این مشکل باید در یک برنامه دراز مدت و با همکاری های بین المللی این معضل حل شود.

استاندار ایلام با بیان این مطلب که مساله ریزگردها در حال حاضر سیاسی شده اما این مشکل از سال های گذشته وجود داشته است، بیان داشت: برای حل این مشکل، کنون ۴۰ هزار هکتار از بیابان های این استان در مسیر مهران به دهلران جنگل کاری شده است و همکاری خوبی نیز با دولت عراق برای کاشت نهال در کانون های بحرانی این کشور داشته ایم.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه مسأله ریزگردها یک موضوع جهانی و بین المللی است، ادامه داد: در همسایگی ما کشور عراق قراردارد که تنها در استان واسط آن ۶۰۰ هزار هکتار بیابان وجود دارد که منشأ ورود ریزگردها به استان ایلام است.

وی با تأکید بر اینکه رسانه های دیداری و شنیداری استانی و جهانی نیز باید در این زمینه کمک کنند، خاطرنشان ساخت: در برنامه ششم توسعه برای حل معضل ریزگردها اعتبارهای خوبی اختصاص یافته است که امیدواریم تا حدودی این مشکل مرتفع شود.

گفتنی است نخستین تور رسانه ای بازدید از جاذبه های گردشگری استان ایلام برای خبرنگاران رسانه های کشوری از پنجشنبه هفته گذشته به مدت سه روز در حال برگزاری است و خبرنگاران ۲۰ رسانه ملی و چهار رسانه استانی در این تور حضور دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.