مشهد- مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رض(ع) گفت: به منظور افزایش کیفیت جشنواره امام رضا(ع) فراخوانی پس از پایان جشنواره پانزدهم ارائه می شود تا همه صاحبنظران نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتقاء این جشنواره چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی ارائه کنند.

برگزاری پانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) در ۱۳۴هزار نقطه دنیا/نگاه ویژه ای به کیفیت خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اکبر شیخ پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با تاکید بر اینکه معتقدم کاری که در طی چند سال به صورت یکسان انجام می شود نیاز به بازنگری دارد و گفت: بعد از اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) تا اول مهرماه فراخوانی مبنی بر دعوت از همه گروه ها و صاحبنظران به منظور ارائه انتقادات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر شدن جشنواره امام رضا(ع) چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی داده می شود و امیدواریم بتوانیم با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از این فراخوان جشنواره شانزدهم را ارتقاء قابل توجهی بدهیم.

وی با اشاره به اینکه پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در ایام دهه کرامت در مردادماه سال جاری در قالب برنامه های فرهنگی، هنری، سینمایی، مطبوعاتی، دانشگاهیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مساجد سراسر کشور و هیات های مذهبی خواهد شد اظهار کرد: در این دوره از جشنواره پیش بینی برگزاری برنامه های رضوی در ۷۷ نقطه جهان، ۱۳۴ هزار و ۷۶۵ مکان با ۲ هزار و ۶۰۰ برنامه صورت گرفته که این برنامه ها از نظر کمی نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی روبه رو است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رض(ع) افزود: به عنوان نمونه در دوره چهاردهم جشنواره امام رضا(ع) ۱۷ دانشگاه در سراسر کشور فعالیت داشتند که این تعداد در جشنواره پانزدهم به ۳۳ دانشگاه افزایش یافته است.

برگزاری اختتامیه جشنواره در جوار بارگاه رضوی

وی گفت: در این دوره از جشنواره برای نخستین بار اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود و از ۴ خادم نمونه فرهنگ رضوی داخلی و ۴ خادم نمونه فرهنگ رضوی خارجی و ۲ مهمان ویژه در بخش داخل و خارج کشور تقدیر به عمل می آید.

شیخ اشاره ای به برخی برنامه های ویژه این بنیاد به مناسبت رخداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ داشت و افزود: یکی از برنامه های ما در سال جاری برگزاری مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی با حضور خادمان ۱۴ دوره گذشته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است.

وی ادامه داد: برگزاری دومین همایش بین المللی بانوان مروج فرهنگ رضوی، برگزاری ۶ همایش عملی منطقه ای در کشورهای روسیه، هند، اندونزی، برزیل، افغانستان و لبنان، برگزاری نمایشگاه آثار فاخر نقاشی ۳ هنرمند برجسته ایرانی در کشورهای آلمان، روسیه و چین و برگزاری هفته های فرهنگ رضوی در کشورهای روسیه، آلمان و چین از دیگر ویژه برنامه های بنیاد امام رضا(ع) به مناسبت رویداد فرهنگی مشهد ۲۰۱۷ است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رض(ع) در پاسخ به سوال خبرنگار قدس مبنی بر اینکه آیا برای کشور عراق با توجه به اینکه کشور عراق هم از لحاظ جغرافیایی و هم از لحاظ قرابت های معنوی با ایران و به خصوص مشهد نزدیکی بسیاری دارد، در سال های آینده برنامه ریزی خاصی خواهید داشت یا خیر، گفت: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تاکنون در ایام دهه محرم، دهه آخر صفر، برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی نقش چشمگیری نداشته است، اما امیدواریم بتوانیم با تولید محتوایی در خور این ایام و حضرت رضا(ع) در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ویژه در ایام پیاده روی اربعین نقش بسزایی در شناخت زائران با شخصیت و احادیث حضرت رضا(ع) ایفا کنیم.

عرضه محصولات تولیدشده ۱۴ دوره گذشته در فروشگاهی دائمی

وی با اشاره به تولید ۲۷۳ عنوان کتاب تولید شده در برنامه ها و جشنواره مختلف جشنواره بین المللی امام رضا(ع) و تالیف ۵ عنوان کتاب دیگر تا پایان سال جاری گفت: در حوزه پژوهش تاکنون مجموعه ۸ جلدی سبک زندگی رضوی توسط بنیاد امام رضا(ع) تالیف شده است که ۴ جلد دیگر به آن اضافه خواهد شد.

شیخ از برگزاری نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات تولید شده ۱۴ دوره گذشته جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از اواسط اردیبهشت ماه جاری در مشهد خبر داد و گفت: این نمایشگاه دائمی بوده و در صورت انعقاد قرارداد با نهادهایی همچون دانشگاه و یا ادارات تبلیغات استان ها، امکان عرضه محصولات و تولیدات در سایر استان ها را نیز خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید بنیاد بین المللی امام رضا(ع) توجه به محتوا و مفهوم و اثرگذاری آن برجامعه است و تصریح کرد: تلاش داریم تا با کمک آموزش و پرورش، آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای فرهنگی در سطح جامعه مفهوم فرهنگ رضوی را در تمام جامعه تسری داده که در این راستا جلساتی مبنی بر افزوده شدن پرداختن به سیره رضوی به عنوان برنامه درسی دانش آموزان با آموزش و پرورش برگزار شده است.

دبیرجشنواره بین المللی امام رضا(ع) از انعقاد تفاهم نامه با بنیاد علوم وحیانی اسراء تحت مدیریت آیت الله جوادی آملی، مدرسه عالی شهید مطهری زیر نظر آیت الله امامی کاشانی، بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و مجموعه علامه عطاردی به منظور همکاری های مشترک در ترویج فرهنگ رضوی با رویکرد مفهومی و کیفی خبر داد.

راه اندازی ۱۵ شعبه خبرگزاری فرهنگ رضوی در ۱۵ استان کشور

وی با اشاره به انتقال دفتر مرکزی خبرگزاری فرهنگ رضوی از تهران به مشهد گفت: مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است و مضجع شریف و نورانی حضرت رضا(ع) نیز در این شهر قرار دارد و با توجه به حضور میلیونی زائران در طول سال انتقال دفتر اصلی خبرگزاری به مشهد مقدس می تواند در عرضه محتوایی رضوی اثرگذار باشد.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رض(ع) از راه اندازی ۱۵ شعبه خبرگزاری فرهنگ رضوی در ۱۵ استان کشور تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: یکی از اقدامات در حوزه این خبرگزاری، ترجمه محتوا و اخبار آن به دو زبان زنده انگلیسی و عربی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.