مشهد- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: اقدامات زیربنایی گسترده‌ای برای افزایش سطح رفاه زائران بارگاه منور رضوی و ایجاد اشتغال و تسهیل ازدواج جوانان در مجموعه آستان قدس رضوی در حال پیگیری و انجام است.

اقدامات زیربنایی برای تکریم زائران و ازدواج جوانان در دست اقدام است

به گزارش قدس آنلاین، سید مرتضی بختیاری در حاشیه بازدید از پروژه زائر شهر اظهار کرد: پس از انتصاب تولیت آستان قدس رضوی و با توجه به منشور ۷ گانه مقام معظم رهبری، جلسات متعدد کارشناسی با حضور اساتید حوزه و دانشگاه، نخبگان فرهنگی و فعالان اقتصادی برگزار شد تا اقدامات پیش رو کارهایی باشد که بتواند از مشکلات مردم گره گشایی کند و در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه و تعالی کشور باشد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: موزه جامع رضوی به عنوان گنجینه‌ای عظیم و ملی از آثار و میراث اسلامی و ایرانی در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مرحله طراحی و انتخاب پیمانکار موزه جامع رضوی که در مساحت ۱۴ هزار مترمربع و با زیربنای ۸۰ هزار متر مربع ساخته خواهد شد، پایان یافته و عملیات اجرایی در حال انجام است.

دانشگاه جامع رضوی

وی با بیان اینکه از اسفندماه ۹۴ مرجعیت علمی مشهد مقدس و آستان قدس رضوی با توجه به انتساب به امام رضا(ع) به عنوان عالم آل محمد(ص) در دستور کار قرار گرفت، اذعان داشت: با توجه به پایان مطالعات و جلسات کارشناسی فشرده و منظم برای احداث دانشگاه جامع رضوی، ظرف ۲ ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه زائرشهر

وی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه زائرشهر رضوی، افزود: بر اساس تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی، زائر شهر باید شرایط یک اقامت با کیفیت و در شأن زائران امام رضا(علیه‌السلام) را داشته باشد؛ بنابراین عملیات عمرانی این پروژه در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار و در ۳ فاز و در ورودی مشهد و در کنار بزرگراه مشهد - باغچه آغاز شد، همچنین زائرسرایی در ۲ کیلومتری حرم مطهر کلنگ زنی و عملیات عمرانی آن در دست اجراست.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه با تکمیل پروژه زائر شهر رضوی، فضایی مسقف در حدود ۲۲۰ هزار متر مربع شامل فضاهای اقامتی و خدماتی احداث خواهد شد، تصریح کرد: در این پروژه ظرفیت اسکان روزانه حدود ۲۰ هزار زائر وجود دارد.

مسکن جوانان با جدیت در حال ساخت است

بختیاری اظهار داشت:در سال گذشته کلنگ احداث پروژه های مسکن جوانان در مشهد مقدس و بیرجند به زمین خورد که به یک هزار و ۵۰ زوج جوان در ظرف ۱۸ ماه آینده، تحویل داده می شود.

وی با اشاره به رعایت استانداردهای لازم در احداث پروژه های مذکور اظهار داشت: با تاکیداتی که از سوی آیت الله رئیسی صورت گرفته هرگز کیفیت را فدای سرعت نخواهیم کرد و حفظ کرامت زائران عزیز و مردم شریف کشورمان را در رعایت این مهم می دانیم.

مشکل کمبود وضوخانه و سرویس بهداشتی برطرف شد

وی افزود: یکی از مشکلاتی که زائران عزیز در تشرف به حرم مطهر رضوی داشتند کمبود وضوخانه و سرویس بهداشتی بود. تعداد چشمه‌های سرویس بهداشتی ۶۱۴ عدد بود که توانسته‌ایم تعداد سرویس‌های مجموعه را تا پایان سال ۹۵ به هزار و ۱۴۸ چشمه افزایش دهیم.

وی گفت: این سرویس‌های بهداشتی در اماکنی همچون بست شیخ بهایی، صحن غدیر، ابتدای بست شیخ طوسی و بست شیخ حرعاملی احداث شد و در بست‌های شیخ طبرسی و شیخ طوسی نیز ۵۵۰ چشمه در حال احداث است که دسترسی زائران را بسیار تسهیل خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.