بجنورد- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ارائه خدمات روانپزشکی به صورت رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت شهری استان خبرداد.

ارائه خدمات روانپزشکی رایگان در مراکز جامع خدمات سلامت شهری خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، سید احمد هاشمی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: در حال حاضر ۷ مرکز جامع خدمات سلامت شهری در بجنورد، ۴ مرکز در اسفراین و ۲ مرکز در شیروان فعالیت دارند که در هر مرکز یک روانپزشک بالینی حضوردارد.

وی اظهارداشت: در این مراکز آموزش مهارت های زندگی، کنترل استرس و خشم و مداخله افسردگی و اضطراب و وسواس به صورت رایگان برای مراجعه کنندگان انجام می شود.

هاشمی با اشاره به اینکه ۱۱ روانپزشک در استان وجوددارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر کمبود روانپزشک و روانشناس در استان نداریم اما تخت های اعصاب و روان با کمبود مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۲ تخت برای بیماران اعصاب و روان در بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد وجود دارد که با افتتاح دو بیمارستان در بجنورد و شیروان تعداد تخت ها به ۸۰ تخت می رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت در بخش دیگری با اشاره به هفته سلامت گفت :بیماری اعصاب و روان با ۱۶ و هشت دهم درصد دومین بار بیماریها را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به اینکه شعار هفته سلامت"بیا در مورد افسردگی صحبت کنیم"است،افزود: معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برای این هفته برنامه های متنوعی در این زمینه پیش بینی کرده است.

وی یادآورشدافسردگی بیماری است که مجموعه بشری در جهان را آزار می دهد به طوریکه بیماری اعصاب و روان با ۱۶ و هشت دهم درصد دومین بار بیماری را به خود اختصاص داده است.

هاشمی افزود: در سنین١۵تا۶۴سال با ۲۳ و شش دهم درصد بیشترین اختلال اعصاب و روان را می توان مشاهده کرد

هاشمی تصریح کرد: یکی از معضلات اساسی بیماری اعصاب و روان را انگی ست که به بیمار نسبت داده می شود و در هفته سلامت سعی بر این انگ زدایی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.