سمنان- امام‌جمعه سمنان با بیان اینکه دولت مجری سیاست‌های تبیین شده از سوی مقام معظم رهبری است، گفت: راه‌اندازی واحدهای تولیدی کوچک و معادن می‌تواند در عرصه تولید کمک بزرگی به کشور کند و نسبت به جلوگیری از واردات بی‌رویه کالای قاچاق به کشور اهتمام ویژه‌ای بورزند.

راه اندازی واحدهای تولیدی از ورود بی رویه کالای قاچاق جلوگیری می کند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله شاه‌چراغی پیش از ظهر شنبه در نخستین گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان سمنان اظهار داشت: شناسایی معیارهای صحیح انتخاب اصلح دارای اهمیت ویژه‌ای است چراکه سرنوشت کشور برای مدت چهار سال به دست شخصی که منتخب است تعیین می‌شود.

وی با اشاره به برخی منویات مقام معظم رهبری در لحظات ابتدایی سال جدید گفت: دولتی که پس از انتخابات کار خود را آغاز می‌کند باید تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دهد.

امام‌جمعه سمنان با تأکید بر اهمیت نقش مردم و ائمه جمعه و جماعات در تحقق شعار سال افزود: امور تولید و اشتغال و رونق بخشی به این دو مهم یکی از وظایف دولت‌ها به شمار می‌آید و نقش اساسی دولت در تحقق شعار سال بر همگان آشکار است.

آیت الله شاه‌چراغی واردات کالای خارجی که نمونه و مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود را ظلم به چرخه تولید و قشر تولیدکنندگان و کارگران ایرانی دانست و گفت: برای تأمین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی مردم توجه و حمایت از تولیدکنندگان داخلی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین گام‌هایی است که باید از سوی دولت با یک برنامه‌ریزی دقیق و عملی برداشته شود.

وی با اشاره به نقش مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: ملت ایران با خرید کالای ایرانی می‌توانند نقش مؤثری در این عرصه ایفا کنند و مانع از رکود در بازار فروش کالای ایرانی شوند.

امام‌جمعه سمنان مردم را یک بازوی کمکی برای دولت در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذارانی که سرمایه خود را در بانک‌ها محدود کردند می‌توانند با تزریق نقدینگی به برخی واحدهای تولیدی نیمه فعال سهم کوچکی را در راه اندازی چرخه تولید ایفا کنند.

وی مسئله فرهنگی، نظامی و اقتصادی را سه‌پایه اساسی برای اقتدار کشور تعریف کرد و اذعان کرد: فرهنگ‌سازی در هر حوزه‌ای در این نظام لازم و ضروری است و پایه اصلی اقتدار یک کشور بر مسئله فرهنگی نهادینه‌شده که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

آیت الله شاه‌چراغی تصریح کرد: ائمه جمعه و جماعات ظرفیت خوبی برای فرهنگ‌سازی در بین مردم سطح کشور هستند و باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.