​ایلام- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ایلام در سال گذشته مقام نخست کاهش تصادفات جاده‌ای را کسب کرد.

ایلام مقام اول کاهش تصادفات جاده ای را کسب کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره حمل و نقل جاده ای ایلام نورالله دلخواه با بیان اینکه تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان ایلام ۳۰ درصد کاهش یافته است، اظهارداشت: سال گذشته با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های پنج گانه ارتقای ایمنی همچنین تعامل با پلیس راه در قالب برنامه‌های متنوع از جمله گشت‌های مشترک و نیز ایمن‌سازی پل‌ها و جاده‌ها در کنار افزایش تجهیزات و دوربین‌های کنترل سرعت توانستیم مقام نخست کشوری را در زمینه کاهش تصادفات به دست آوریم.

وی با اشاره به اینکه طول راه‌های استان ۳۲۰۰ کیلومتر است، افزود: در این محورها، ۱۸ دوربین کنترل سرعت و ۳۸ ترددشمار نصب شده که در کاهش تصادفات مؤثر بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام به قرارداد خط‌کشی محورهای ضروری و احیای علائم و ایمن‌سازی جاده‌های استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: علاوه بر این ۱۷۰ نقطه پرتگاهی در جاده‌های استان شناسایی شده که بر اساس اولویت‌بندی و بودجه اداره کل نصب گاردریل و مهار ریزش تل خاک برای رسیدن به سطح ایمنی، صورت گرفته است.

نورالله دلخواه همچنین به مقام نخست مرز بین المللی مهران در جابه‌جایی مسافر و کالا اشاره کرد و بیان داشت: هر چند که در ایام اربعین و از طریق رسانه ها از زائران درخواست شد که مرز چزابه و شلمچه را برای سفر به عتبات عالیات انتخاب کنند، ولی بیشتر زائران، مرز مهران را به دلیل نزدیکی، امنیت و  قرابت فرهنگی با استان های همجوار انتخاب کردند و از این مرز تردد داشتند.

وی با اشاره به تردد چهار میلیون نفر از مرز مهران در سال گذشته، تصریح کرد: علاوه بر ثبت بیشترین تردد زائران و مسافران از مرز بین المللی مهران، این مرز نیز در صادرات کالا به میزان سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا و محصولات، مقام نخست را بدست آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.