یزد- مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: با تکمیل شدن پروژه یزد یک دو هزار شغل جدید در یزد ایجاد می شود.

دو هزار شغل جدید در یزد ایجاد می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران عصر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اجرای پروژه یزد یک که چندین سال به دلیل مسائل مالی به صورت تعلیق درآمده بود از آبان‌ماه گذشته آغاز شده و تا دو سال آینده به ثمر خواهد نشست.

محمدابراهیم قدیریان گفت: باید بتوانیم با کمترین قیمت و حداقل ضایعات منابع مالی مورد نیاز پروژه یزد یک را تامین کنیم که بر اساس آن دو هزار شغل جدید مستقیم و چند هزار شغل جانبی غیر مستقیم به تدریج در استان یزد ایجاد می‌شود.

وی افزود: هدف گذاری تولید فولاد آلیاژی یزد در سال گذشته۳۴۰ هزار تن بوده که با برنامه‌ریزی مناسبی که انجام شد میزان تولید با ۶۲ هزار تن افزایش نسبت به هدف‌گذاری اولیه به ۴۰۲ هزار تن رسید.

قدیریان  اظهار داشت: در سال گذشته برای نخستین بار شمش فولاد ریلی کشور را تولید کردیم و دو هزار تن شمش را به اصفهان برای نورد تحویل دادیم که کیفیت مطلوب استاندارد بین‌المللی نیز داشت و همچنین محصولات تولیدی به کشورهای آلمان، ایتالیا و ترکیه صادر شده است.

وی گفت: فولاد آلیاژی علاوه بر بحث کمی به کیفی شدن تولیدات اهمیت بسیار ویژه‌ای قائل است و در سال گذشته از لحاظ کمی و از لحاظ کیفی شاهد رشد قابل توجهی در تمام بخش‌های فولاد آلیاژی ایران بودیم.

قدیریان با اشاره به اینکه در تمامی بخش‌ها با افزایش تولید مواجه بودیم و از نظر کمی و کیفی رشد داشته ایم اظهار داشت: فولاد آلیاژی بیشتر به سمت اقتصاد مقاومتی در حرکت است و بر اساس رئوس موارداقتصاد مقاومتی با افزایش تولید و کاهش قیمت و رقابتی‌تر شدن در بازار صادرات، رویکرد صادراتی و توسعه صادرات با افزایش بالا و کاهش ضایعات را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران افزود: در مسیری که افزایش تولید و کاهش ضایعات را داشته باشد دنبال سودآوری بیشتر برای مجموعه و توسعه سرمایه‌گذاری برای اشتغال‌زایی هستیم.

قدیریان گفت: امسال مصوب شده که ۴۵۰ هزار تن محصول را از ۴۸۵ هزار تن مذاب داشته باشیم و به رکورد جدید ۱۰۰ هزار تن صادرات دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هدف‌گیری شرکت فولاد آلیاژی ایران توسعه صادرات است اظهار داشت: مبنای شرکت هموارسازی مسیر برای تحقق این مهم است که با بهره‌برداری از پروژه یزد یک قطعا تحقق خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.