وزیر کشور تونس اعلام کرد که حدود ۳ هزار شهروند تونسی در صف گروه های تروریستی در سوریه، لیبی و دیگر مناطق درگیری حضور دارند و حدود ۷۶۰ تروریست نیز در محل درگیری ها کشته شده اند.

حدود ۳ هزار تونسی در میان تروریست های سوریه و لیبی حضور دارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المنار، «الهادی المجدوب» وزیر کشور تونس اعلام کرد که چندین هزار نفر از شهروندان این کشور تروریست هستند.

وی در همین راستا تصریح کرد: حدود ۳ هزار شهروند تونسی در صف گروه های تروریستی در سوریه، لیبی و دیگر مناطق درگیری حضور دارند. ۶۰ درصد این شهروندان تونسی در سوریه، ۳۰ درصد در لیبی و بقیه نیز در دیگر مناطق هستند. همچنین ۹۶ درصد این افراد مردان ۲۴ تا ۳۵ سال می باشند.

وزیر کشور تونس تاکید کرد: ۸۰۰ تونسی از مناطق درگیری های مسلحانه به کشور بازگشته اند که ۱۹۰ نفر آنها بازداشت و ۱۳۷ تن دیگر نیز اقامت اجباری گرفتند و ۵۵ تروریست نیز در جریان مبارزه با تروریسم به هلاکت رسیده اند. همچنین حدود ۷۶۰ تروریست نیز در محل درگیری ها کشته شده اند و بقیه نیز تحت نظارت و مراقبت امنیتی هستند.

وی عنوان کرد: وزارت کشور ۸۰ باند و شبکه جذب عناصر برای گروه های تروریستی را در آغاز سال جاری کشف کرد؛ تعداد این باند ها از ۱۰۰ شبکه در سال ۲۰۱۳ میلادی به ۲۴۵ شبکه در سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش یافته است و ۵۳۷ نفر نیز تحویل دستگاه قضایی شدند. همچنین از ابتدای مارس ۲۰۱۳ میلادی از سفر بیش از ۲۷ هزار تونسی به محل درگیری ها جلوگیری شد.

«الهادی المجدوب» بیان داشت: گروه های تروریستی داعش و القاعده مسئول جذب جوانان تونسی و سفر آنها از طریق گذرنامه های جعلی هستند. این باندها و شبکه های جذب، یا از طریق مساجد به صورت مستقیم و یا از طریق شبکه های اجتماعی به صورت غیرمستقیم و با حمایت طرف های خارجی اقدام به جذب جوانان می کنند. ما برای جلوگیری از این اقدام برنامه هایی داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.