مایکل هیدن رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: کره شمالی در پنج سال آینده قادر به هدف قرار دادن شمال غرب اقیانوس آرام با سلاح اتمی خواهد بود.

هشدار رئیس سابق سیا درباره قدرت فوق العاده کره شمالی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا،  شبکه تلویزیونی آمریکایی سی ان ان امروز شنبه با مایکل هیدن (Michael Hayden) رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) درباره تهدیدها و اقدامات تجاوزگرانه دولت ترامپ در 90 روز ریاست جمهوری او به گفت و گو نشست.سی ان ان در این گفت و گو با مایکل هیدن که ژنرال بازنشسته نیروی هوایی آمریکاست، ابتدا گفت: به نقشه جهان نگاه کنید، بسیار هراسناک است، دولت ترامپ، سوریه را موشک باران کرد. بزرگترین بمب غیر هسته ای پس از جنگ جهانی دوم را بر روی افغانستان پرتاب کرد. ناوگروه ضربتی را به سوی سواحل کره شمالی اعزام کرد و اکنون وزیر امور خارجه آمریکا بحث ایران را پیش کشیده است، زمانی که این موارد را کنار یکدیگر قرار می دهید و به آن نگاه می اندازید، این اقدامات بسیار هولناک است.
مجری سی ان ان سپس از مایکل هیدن پرسید: آیا ترامپ به اندازه کافی زیرک است که موشک شلیک کند، بمب پرتاب کند و بطور همزمان علیه چندین حکومت کاملا متفاوت در جهان با لحنی تند سخن بگوید؟
رئیس سابق سیا پاسخ داد: اینها تصمیم گیری های بسیار مهم متفاوتی هستند و از اقدام ترامپ در قبال سوریه حمایت می کنم چرا که پاسخی درست در زمان به موقع بود.
هیدن افزود: درمورد بمب MOAB (مادر بمب ها) که درافغانستان انداخته شد، این تصمیم کاخ سفید نبود، اما ماحصل کاخ سفید همانند آنچه در دولت پیشین صورت گرفته بود، محسوب می شود چرا که (کاخ سفید) تلاش دارد اتخاذ تصمیم گیری ها را تا آنجایی که می تواند از خود دور کرده و تا رده فرماندهان نظامی آمریکایی در منطقه سوق دهد و به آنها بسپارد تا بدون نیاز به تماس گرفتن با واشنگتن و هر زمان که خواستند چنین کارهایی را انجام دهند.
رئیس سابق سیا درباره نحوه سخن گفتن دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در قبال کره شمالی، آن را «لفاظی های درستی» دانست و گفت: کره شمالی قادر خواهد بود در عرض چهار تا پنج سال آینده شهر 'سیاتل' (واقع در ایالت واشنگتن) را با سلاح اتمی هدف قرار دهد.
مجری سی ان ان از وی پرسید: آیا لفاظی های تحریک آمیز ترامپ خطر وقوع یک جنگ را افزایش نمی دهد؟
مایکل هیدن با پذیرفتن ضمنی این امر بار دیگر به سی ان ان گفت: با توجه به خطر مشخص کنونی قابل قبول، کره شمالی در نیم دهه آینده (پنج سال آینده) قادر به هدف قرار دادن شمال غرب اقیانوس آرام با سلاح اتمی خواهد بود.
رئیس سابق سیا افزود: سخنان تند ترامپ، حضور 'مایک پنس' (معاون ترامپ) در روزهای اخیر در منطقه خاوردور و اقیانوسیه و اعزام ناو گروه 'کارل وینسون' به شبه جزیره کره، تمامی اینها ارسال یک پیام است، نه فقط پیامی برای کره شمالی بلکه برای چین است تا از نفوذ خود بر کره شمالی بهره گیرد.
در بخش دیگری از این گزارش، سی ان ان به قرار گرفتن جنگنده های سوریه در پایگاههایی در غرب این کشور که در آن جنگنده های روسی نیز قرار دارند و در حمله موشکی اخیر آمریکا در امان بودند، پرداخت و پرسید: آیا در نهایت حملات هوایی آمریکا منجر به بار آمدن تلفات جانبی برای روس ها در سوریه نخواهد شد؟ آنگاه شما دیگر با یک تقابل مستقیم بین آمریکا و روسیه مواجه خواهید بود؟
هیدن این امر را پذیرفت و گفت: شما درست می گویید، سوریه اکنون تحت چتر دفاعی روسیه قرار دارد.
رئیس سابق سیا افزود: چنانچه ما کاری در راستای منافع خود به دلیل خطر رویارویی با روس ها انجام ندهیم، آنگاه دست برتر را نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.