سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی هشدار داد که اگر «کانبرا» به صورت کورکورانه مواضع آمریکا علیه کره شمالی را در پیش بگیرد، پیونگ‌یانگ می‌تواند از تسلیحات اتمی علیه استرالیا استفاده کند.

کره شمالی استرالیا را به دلیل تبعیت کورکورانه از آمریکا، تهدید اتمی کرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی روز یکشنبه (امروز) اعلام کرد که اگر «کانبرا» (استرالیا)، به صورت «کورکورانه خط مشی آمریکا را [علیه ما] در پی بگیرد»، پیونگ‌یانگ قادر است به این کشور با تسلیحات اتمی حمله کند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، روز سه‌شنبه، «جولی بیشاپ» وزیر امور خارجه استرالیا اعلام کرد که تسلیحات اتمی و برنامه موشکی کره شمالی تهدیدی برای امنیت استرالیا است زیرا وقتی پیشرفت موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای پیونگ‌یانگ، این کشور را قادر می‌کند با یک کلاهک اتمی، قلمرو آمریکا را هدف قرار دهد، این کشور می‌تواند قلمرو استرالیا را نیز هدف قرار دهد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گزارش کرد: «دولت کنونی استرالیا به صورت کورکورانه و سرسختانه، خط مشی آمریکا را در پیش گرفته است... اگر استرالیا به دنبال کردن اقدامات آمریکا در منزوی کردن و فرونشاندن کره شمالی اصرار ورزد... اقدامی برای خودکشی است که به واسطه آن خود را در معرض حمله نیروی راهبردی کره شمالی قرار می‌دهد».

وی در ادامه افزود که بیشاب باید بیشتر مراقب اظهارنظراتش باشد و بیشتر درباره پیامد حرفهایش بیندیشد.

تنش‌های مرتبط با موضوع موشکی کره شمالی در ماههای اخیر به واسطه آزمایشهای اتمی موشکی تشدید شده است.

آمریکا در واکنش به این تنش‌ها و در اقدامی مداخله‌جویانه، یک ناو گروه تحت هدایت ناو هواپیمابر «یو اس اس کارل وینسون» به سمت کره شمالی فرستاد.

اواخر آوریل، رسانه‌ها گزارش کردند که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ممکن است در صورت یک آزمایش اتمی دیگر کره شمالی، به این کشور حمله کند و پیونگ‌یانگ نیز گفته است آمادگی دارد تا به تهدیدات آمریکا پاسخ دهد که این پاسخ شامل حملات پیشدستانه و خاک آمریکا می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.