دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در تماس تلفنی با همتای افغانستانی خود حمله طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ را محکوم و با خانواده‌های جانباختگان این اقدام تروریستی ابراز همدردی کرد.

تماس تلفنی شمخانی با همتای افغان/ محکوم کردن حمله طالبان به پادگانی در بلخ

   به گزارش «قدس آنلاین»،  علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی شب گذشته (شنبه) در تماس تلفنی با «حنیف اتمر» همتای افغانستانی خود، ضمن محکوم کردن حمله طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ، کشته شدن تعداد زیادی از سربازان شجاع این کشور را به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت.

شمخانی در این گفت‌وگو با ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان این حادثه تروریستی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد شدید و منسجم دولت، گروه‌های سیاسی و ملت افغانستان با جریان‌های تروریستی خاطرنشان کرد: سرعت بخشی به همکاری‌های مشترک اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که طی سال‌های گذشته از سوی نهادهای امنیت ملی ایران و افغانستان با جدیت دنبال شده است، مقوم امنیت و ثبات دو کشور خواهد بود.  

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه به دنبال ناامن سازی و تضعیف ساختار امنیتی و انتظامی افغانستان به منظور ایجاد زمینه برای انتقال تروریست‌های شکست خورده در عراق و سوریه به این کشور هستند.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان نیز در جریان این گفت‌وگو ضمن تشکر از ابراز همدردی دولت و ملت ایران با مردم افغانستان، بر تداوم رایزنی و همکاری دو کشور برای ریشه‌کنی تروریسم در منطقه و از بین بردن زمینه‌های ناامنی و بی‌ثباتی تاکید کرد.

گفتنی است در حمله تروریستی روز جمعه طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ، بیش از ۱۴۰ سرباز کشته و تعداد زیادی مجروح شدند.

به دنبال این حادثه تروریستی دولت افغانستان روز یکشنبه را عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.