دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن محکوم کردن حمله طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ، گفت: همکاری اطلاعاتی و امنیتی ایران و افغانستان مقوم ثبات دو کشور است.

حمله طالبان به پادگانی در بلخ را محکوم می کنیم / آمادگی ایران برای کمک به آسیب دیدگان

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی شب گذشته در تماس تلفنی با حنیف اتمر همتای افغانستانی خود، ضمن محکوم کردن حمله طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ، کشته شدن تعداد زیادی از سربازان  شجاع این کشور را به ملت و دولت افغانستان تسلیت گفت.

شمخانی در این گفتگو با ابراز همدردی با خانواده های جانباختگان این حادثه تروریستی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک به آسیب دیدگان تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد شدید و منسجم دولت، گروه های سیاسی و ملت افغانستان با جریان های تروریستی خاطر نشان ساخت؛ سرعت بخشی به همکاری های مشترک اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که طی سالهای گذشته  از سوی نهادهای امنیت ملی ایران و افغانستان با جدیت دنبال شده است، مقوم امنیت و ثبات دو کشور خواهد بود.

گفتنی است در حمله تروریستی طالبان به یک پادگان در ولایت بلخ، بیش از ۱۴۰ سرباز کشته و سه روز عزای عمومی در این کشور اعلام گردید.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.