​ایلام – مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: هتل چهار ستاره با استانداردهای بین المللی در ایلام احداث می شود.

هتل ۴ ستاره در ایلام احداث می شود

عبدالمالک شنبه زاده روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در استان با کمبود هتل مواجه هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر چند هتل در مرکز استان فعال است که برای ارتقای سطح کیفی آنها، کارهای خوبی صورت گرفته اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله زیادی دارند.

وی با اشاره به اینکه در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان، مجوز احداث هتل چهار ستاره صادر شده است، افزود: در این راستا زمینی به گستره هشت هزار مترمربع از سوی راه و شهرسازی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام به انجام مراحل طراحی این هتل اشاره و تصریح کرد: ظرفیت این هتل پس از طراحی سازه مشخص خواهد شد.

عبدالمالک شنبه زاده از کلنگ زنی احداث هتل چهار ستاره ایلام در طی ماه های آینده خبرداد و بیان داشت: مهمترین دغدغه گردشگران، اقامت آنها در مراکز استاندارد است که جذب گردشگران خارجی به هتل های مجهز و به روز نیاز دارد.

وی مهمترین چالش عدم سرمایه گذاری در بخش گردشگری را نبود مشوق های لازم دانست و تصریح کرد: دولت بایستی برای سرمایه گذاران در مناطق محروم، مشوق های بیشتری همچون معافیت های مالیاتی، ارائه یارانه بیشتر و ... ارائه دهد تا سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان ایلام ترغیب شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام همچنین به اقامت بیش از ۴۵۱ هزار نفر در مراکز اقامتی استان در ایام نوروز ۹۶ اشاره کرد و گفت: این میزان نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

عبدالمالک شنبه زاده با اشاره به سفرهای نوروزی، یادآور شد: بیش از یک میلیون بازدید از مراکز گردشگری، طبیعی، تاریخی و ... استان در نوروز ۹۶ به ثبت رسیده که نشان از معرفی استان ایلام بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری کشور در ایام نوروز برای مسافران داخلی و خارجی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.