۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 522417

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برای تعیین مستأجر جدید کاخ الیزه لحظاتی پیش در حوزه‌های رأی‌گیری سراسر این کشور آغاز شد.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه

  به گزارش «قدس آنلاین»،  دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه لحظاتی پیش در ساعت ۸ صبح به وقت محلی فرانسه (۱۰:۳۰ صبح به وقت تهران) در حوزه‌های رأی‌گیری سراسر این کشور آغاز شد.

۶۶ هزار و ۵۴۶ حوزه‌ اخذ رأی در سراسر فرانسه از ساعت ۸ صبح امروز به وقت محلی این کشور کار رأی‌گیری را آغاز کرده‌اند و نهایتا تا ساعت ۲۰ (۲۲:۳۰ به وقت تهران) برای جمع‌آوری آراء ۴۷ میلیون فرانسوی واجد شرایط رأی دادن به کار خود ادامه خواهند داد.

این در حالیست که رأی‌گیری دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ماوراءبحار از روز گذشته آغاز شده و فرانسویان ساکن واشنگتن نیز روز گذشته بمنظور شرکت در دور نخست این انتخابات در سفارت فرانسه رأی خود را ثبت کردند.

۱۱ نامزد این انتخابات امروز در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در پایان دور نخست دو نامزدی که بیشترین میزان آراء را به خود اختصاص داده‌اند به دور دوم راه می‌یابند تا در آنجا به رقابت نهایی با یکدیگر برای ورود به کاخ الیزه بپردازند.

طبق نظرسنجی‌های صورت گرفته در فرانسه، «امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌رو و وزیر اقتصاد پیشین فرانسه از شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات و راهیابی به کاخ الیزه برخوردار است و طی هفته‌های اخیر همواره در صدر نظرسنجی‌های انتخاباتی قرار داشته است.

این در حالیست که طبق همین نظرسنجی‌ها، پس از ماکرون، «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی در جایگاه دوم برخورداری از حمایت‌های مردمی قرار دارد و «فرانسوآ فیون» نامزد جمهوری‌خواهان و «ژان لوک ملانشون» نامزد چپ افراطی رده بعدی این رتبه‌بندی را به خود اختصاص داده‌اند.

بنابر اعلام وزارت کشور فرانسه، بیش از ۵۰ هزار پلیس و ژاندارم امنیت انتخابات ریاست جمهوری فرانسه را تأمین می‌کنند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.