​ایلام – مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام گفت: این دستگاه اجرایی در سال ۹۵ بعنوان دستگاه برتر حوزه اشتغال استان برگزیده شد.

کمیته امداد ایلام دستگاه برتر اشتغالزایی استان شد

ضیاء رضایی روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شد، اظهارداشت: این میزان تسهیلات به یک هزار و ۸۰۰ نفر از مددجویان پرداخت شده که موجب خودکفایی آنان و خانواده هایشان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۵ درصد از تسهیلات پرداختی به مددجویان از منابع امدادی بوده است، افزود: ۶۵ درصد مابقی این تسهیلات از طریق سیستم بانکی به مددجویان متقاضی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام میانگین تسهیلات پرداختی به مددجویان را ۱۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه عنوان کرد و بیان داشت: در راستای خودکفایی مددجویان در سال گذشته دو هزار و ۹۴۱ خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده که یک هزار و ۱۳۲ خانوار در قالب توانمندسازی و خودکفایی از حمایت این نهاد خارج شده اند.

ضیاء رضایی خودکفایی و اشتغال مددجویان را عمده هدف این دستگاه حمایتی بیان کرد و ادامه داد: ۵۲ درصد تسهیلات خوداشتغالی مددجویان در حوزه کشاورزی و دامپروری پرداخت شده و مابقی آن در کسب و کارهای کوچک، صنایع دستی و خدمات فنی پرداخت شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر اشتغالزایی در بین دستگاه های اجرایی استان توسط کمیته امداد استان، خاطرنشان ساخت: علاوه بر این، کمیته امداد استان در بین مراکز استان ها با تلاش همه همکاران در حوزه اشتغالزایی توانست رتبه پنجم کشور در سال ۹۵ را به خود اختصاص دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان این مطلب که درصدد افزایش اعتبارات اشتغالزایی مددجویان هستیم، تصریح کرد: با رایزنی های صورت گرفته و همکاری با بانکهای عامل استان، منابع تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد در سال جاری ۱۱۲ درصد رشد خواهد داشت.

ضیاء رضایی به ورود ۸۱۴ خانوار به چرخه حمایتی این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۲۱ هزار خانوار ایلامی در قالب ۴۷ هزار نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.