یزد- معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی گفت: صدور و انتشار اوراق مشارکت اسلامی برای اجرای طرح های عمرانی در سالجاری به استان یزد تفویض شد.

انتشار اوراق مشارکت اسلامی به استان یزد تفویض شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد سیاست دولت در اجرای طرح های عمرانی را انتشار اوراق مشارکت اسلامی شامل اسناد خزانه، تهاتر و صکوک اجاره برشمرد و گفت: صدور و انتشار این اوراق در سالجاری به استان تفویض شد و این کار از طریق بانک ملی به عنوان بانک عامل انجام می شود.

سعید نورایمانی  در جلسه ذیحسابان دستگاههای اجرایی این استان که به میزبانی دانشگاه یزد در محل تالار اندیشه این دانشگاه برگزار شد، افزود: پیشتر این اسناد از طریق فرابورس و به صورت کشوری منتشر می شد.

 وی اظهارداشت: منابع مالی لازم برای اجرای طرح های عمرانی بر خلاف سالهای قبل که از طریق پرداخت وجه نقد انجام می شد؛ بر اساس سیاست های جدید دولت از طریق انتشار اوراق اسلامی و سایر ابزار های قانونی از قبیل اسناد خزانه اسلامی، تهاتر و صکوک اجاره و غیره  تامین می شود.

نورایمانی با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده، سال گذشته ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص یافته به استان از طریق انتشار اوراق اسناد خزانه اسلامی جذب شد، میزان اعتبارات این بخش در سال ۹۵ را  ۴۶۱ میلیارد ریال بیان کرد.

وی بر ادامه روند اجرای طرح های عمرانی با استفاده از اوراق مشارکت مالی تاکید کرد و گفت: این روند از سیاست های مالی در  سالجاری است و پرداخت ها  نقدی نخواهد بود و بر اساس مفاد قانون بودجه ۹۶ به صورت اسناد خزانه اسلامی انجام خواهد شد.

نورایمانی در بخش دیگری از سخنانش  سال ۹۵ را  سالی پرحجم به لحاظ اجرای سیاست های پولی و مالی توصیف کرد و گفت: استقرار سامانه های مالی و اجرای طرح اسناد خزانه اسلامی از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی یادآور شد: پارسال نظام حسابداری تعهدی، ثبت بدهی مطالبات و همچنین ثبت اموال غیر منقول دستگاههای اجرایی ( سادا) در استان پیاده سازی شد و دستگاههای اجرایی موفق به اجرای آن شدند.

نورایمانی اجرای کامل این طرح را از برنامه های سال جاری برشمرد و تصریح کرد: استان یزد در زمینه اجرای این آن در سطح کشور موفق عمل کرده است.

وی طرح های مالی را حلقه های به هم پیوسته و گریز از آن را اجتناب ناپذیر خواند و خواستار توجه جدی  ذیحسابان و مدیران دستگاههای اجرایی به اجرای این طرح ها شد و گفت: طرح های یاد شده در سالجاری در سرفصل ارزیابی عملکرد دستگاههای  اجرایی قرار گرفته و ۴۰ امتیاز از مجموع ۲۵۰ امتیاز آن را به خود اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش سال ۹۵ را سال خوب مالی دانست و گفت: میزان اعتبارات جاری و عمرانی استان در این مدت در مقایسه با سالهای قبل خوب و امیدوارکننده بود.

نورایمانی گفت: میزان اعتبارات جاری استان در سال گذشته از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت و در بحث اعتبارات عمرانی نیز حدود ۶۱۰ میلیارد ریال دریافتی داشته ایم.

رئس خزانه معین استان یزد اضافه کرد: همچنین ۳۳۰ میلیارد ریال اسناد خزانه یکساله برای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی استان و  ۲۰۶ اعتبار نیز به صورت دو ساله برای شهرداری های استان  اختصاص یافت و مطالبات شهرداری ها از دستگاههای اجرایی در این اسناد دیده شده است.

وی از توزیع بخش باقی مانده اعتبارات عمرانی استان خبر داد و با بیان اینکه مهلت تعیین شده برای اعتبارات جاری ارائه فرم عملکرد  پایان خردادماه و برای اعتبارات عمرانی ارائه صورت های مالی پایان شهریورماه می باشد از ذیحسابان و دستگاههای اجرایی خواست در مهلت باقی مانده وضعیت اعتبارات خود را مشخص کنند.

نورایمانی با اشاره به اجرای طرح خزانه داری الکترونیکی، تعدد حساب های بانکی دولتی را در راستای اجرای این طرح ضروری ندانست و گفت: در همین راستا تاکنون دو هزار حساب بانکی بسته شده و یک هزار و ۵۰۰ حساب دولتی دیگر باید مسدود شود.

معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد تصریح کرد: در حال حاضر شناسه پرداخت، جایگزین حساب های درآمدی شده و دستگاههای اجرایی باید از طریق این شناسه حساب های درآمدی عمومی و اختصاصی خود را پیگیری کنند.

وی گفت: در سال جاری حساب شرکت های دولتی و دانشگاهها توسط (بانک لت ) و از طریق سیستم الکترونیکی بانک مرکزی در استان انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.