​ایلام- مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: ۱۵۹ تشکل کارگری و کارفرمایی به‌عنوان مدافع حقوق کارگران و کارفرمایان در استان تشکیل ‌شده و فعال هستند.

۱۵۹ تشکل کارگری در ایلام فعال است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا زرگوش روز یکشنبه در جمع اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام به مناسبت روز کار و کارگر با بیان اینکه کارگران موتور محرکه واحدهای تولیدی به‌عنوان نیروی انسانی و تحقق اقتصاد مقاومتی و تولیدی هستند، اظهارداشت: یکی از دغدغه‌های مسئولان کشور تولید و افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در کشور است و کارگران عزیز به‌عنوان نیروی محرکه چرخه کار و تولید در جامعه ایران رسالت بزرگی پیش روی دارند.

وی با اشاره به اینکه رسانه و مطبوعات مهم‌ترین عامل توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی در هر جامعه‌ای هستند، افزود: امروز شاهد عدالت رسانه‌ای در کشور هستیم که این امر به دلیل توسعه و زیرساخت‌های آی تی است و امروز با تلاش رسانه‌ها و فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم در زمینه آی تی، در سریع‌ترین زمان ممکن اخبار در دسترس عموم جامعه قرار می‌گیرد و قلم خبرنگاران در ارتقای سطح فرهنگی جامعه نقش مهمی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به نام گذاری سال جاری به‌عنوان سال اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به مردمی شدن دارد و این وظیفه تک‌تک ماست که در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

علیرضا زرگوش با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می فرماید تلاش برای امرار معاش به منزله جهاد در راه خداست و این موضوع اهمیت کار و تولید را بیان می کند، ادامه داد: در جامعه‌ای که به‌ واسطه عوامل متعدد، بخشی از تولید با رکود مواجه شده است، باید با تبلیغ و رونق ‌بخش فرهنگی به ‌ویژه در بخش مصرف کالای داخلی و ایرانی، در رشد اقتصادی نقش‌آفرینی کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ها و طرح‌هایی در قوانین تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین برنامه قانون ششم توسعه کشور تدارک دیده شده امید است که به آنچه هدف‌گذاری شده است، دست یابیم، گفت: رونق اقتصادی و ایفای نقش بسیجی کارگران در بخش‌های مختلف، افزایش تولید و رشد صنعت و ایجاد اشتغال نیاز امروز جامعه است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ درخواست در قالب یک هزار و ۹۶۰ دادخواست به این مراجع ارجاع داده‌ شده که رسیدگی و اقدام شده است، خاطرنشان ساخت: زمان رسیدگی به این پرونده‌ها در مراجع بدوی ۸ روز و در مراجع تجدیدنظر ۱۶ روز بوده و خوشبختانه رسیدگی به پرونده‌ها از لحاظ زمانی در استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است که استان ایلام رتبه اول کشور را از لحاظ کمی و کیفی به دست آورده است.

علیرضا زرگوش با اشاره به اینکه تلاش شده است که بخش عمده‌ای از دعاوی بین کارگران و کارفرمایان به‌صورت سازشی مرتفع شود، اظهارداشت: در سال گذشته ۱۷.۶ درصد پرونده‌ها به‌صورت سازشی ختم رسیدگی شده و همچنین با حضور ۱۸ بازرس آموزش‌دیده ۷ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از کارگاه‌های فعال در استان ایلام انجام‌گرفته است.

وی همچنین به بررسی صلاحیت ایمنی شرکت‌ها و تعیین صلاحیت انجمن‌های کارگری اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در همین راستا در سال گذشته بالغ ‌بر ۲۳۴ مورد بازرسی تعیین صلاحیتا انجمن‌های کار و کارگری انجام ‌شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به تشکیل و فعالیت ۱۵۹ تشکل کارگری و کارفرمایی به‌عنوان مدافع حقوق کارگران و کارفرمایان در استان اشاره و تصریح کرد: در همین راستا دوره‌های آموزش‌ عمومی و تخصصی در این زمینه برای کارگران و کارفرمایان برگزار گردیده است.

علیرضا زرگوش با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۱۶۴ درخواست برای بازنشتگی و استفاده از قوانین مشاغل سخت و زیان بار از سوی کارگران به این اداره کل ارائه ‌شده است، گفت: ۹۹ کمیته ایمنی و بهداشت در استان تشکیل است که به کارگران مشاغل مختلف آموزش های لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان این مطلب که در سال ۹۵ با هدف صیانت از کارگران، حقوق و برخورداری از مستمری ۶۶۱  نفر کارگر برقرار شده است، اظهارداشت: با انعقاد تفاهم‌ نامه ‌هایی با بانک‌ های مختلف استان در راستای تأمین سرمایه واحدهای مشکل‌دار استان تلاش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به استفاده یک هزار و پنج نفر از کارگران و متقاضیان ایلامی از مجتمع های رفاهی و زیارتی در شهرهای شمالی و سایر استان های کشور اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۲۹۰۰ تعاونی در استان تشکیل‌شده که در مجموع ۱۵۰۰ تعاونی فعال در استان وجود دارد و در سال گذشته نیز ۷۸ تعاونی در بخش‌ های مختلف تشکیل‌شده است

گفتنی است در آستانه هفته کار و کارگر و به منظور تجلیل از مقام کارگر برنامه هایی از روز سه شنبه از جمله نشست با نماینده ولی فقیه و استاندار ایلام، جشنواره تجلیل از کارگران نمونه و کارگران بسیجی نمونه و برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی و اعزام کارگران نمونه به مرکز در راستای دیدار کارگران با رئیس محترم جمهور اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.