تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسیده است که هنوز بحث شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه از مهدی طارمی و پرسپولیس مطرح است.

گزارشی از وضعیت شکایت ریزه اسپور ترکیه از طارمی و پرسپولیس

به گزارش قدس آنلاین، همه به یاد دارند در ابتدای فصل جاری مهدی طارمی در اقدامی بحث‌ برانگیز به همراه رامین رضاییان با باشگاه ریزه اسپور ترکیه قرارداد امضا کرد.

در حالی که همه در حال کنار آمدن با واقعیت جدایی این دو بازیکن بودند،‌ بعد از مدتی طارمی از تصمیم خود منصرف شد و به پرسپولیس بازگشت.  در آن مقطع هیچ‌ کسی متوجه چگونگی فسخ قرارداد طارمی با طرف ترکیه‌ای نشد و این مهاجم هم بدون مشکل دوباره قراردادی با باشگاه پرسپولیس امضا کرد. منتهی مدیران باشگاه ریزه اسپور رسما پس از چند ماه اقدام به شکایت علیه مهدی طارمی به فیفا کرد.

البته در زمان فسخ قرارداد مهاجم پرسپولیس با باشگاه ترکیه‌ای یک تیم حقوقی پیگیر مسائل مربوط به این پرونده بوده است و مقابل شکایت ریزه اسپور از طارمی در فیفا دفاع خواهد کرد.
 
فدراسیون جهانی فوتبال پس از دریافت شکایت‌نامه رسمی ریزه‌ اسپور در سه مرحله لوایح بین باشگاه‌های ریزه اسپور و پرسپولیس و وکیل طارمی طبق روال قانونی کار خود دریافت کرد. در نهایت روز شنبه بود که با ارسال نمابری به دو باشگاه پایان تحقیقات را اعلام و تاکید کرد از این به بعد مدارک و دلایل جدید از سوی هر دو طرف پرونده پذیرفته نخواهد شد.

حالا این پرونده در تاریخ ۱۵ اردیبهشت به اتاق حل اختلاف فیفا برای صدور رای ارجاع خواهد شد. به همین دلیل خیلی‌ها نسبت به آینده این پرونده احساس نگرانی دارند.

یک منبع موثق خبری مرتبط با این پرونده که از ابتدا در جریان اتفاقات قرار داشته است اعلام کرد که هیچ خطری باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را تهدید نمی‌کند.

این منبع آگاه گفت:«باشگاه پرسپولیس از همان ابتدا به تیم حقوقی خود دستور داد رسیدگی ویژه به این پرونده داشته باشند و تمام اقدامات ریزه اسپور را رصد کنند. نکته بسیار مهم این است که مهدی طارمی با ریزه‌اسپور قرارداد رسمی منعقد نکرده بود. آنچه بین مهدی و باشگاه ترکیه‌ای امضا شد فقط یک تفاهم‌نامه بوده است. به همین دلیل خطری باشگاه و طارمی را تهدید نمی‌کند اما اگر در همین پروسه برای او ITC صادر می‌شد قطعا کار به مشکل بر می‌خورد و خوشبختانه این اتفاق هم رخ نداده و طارمی قبل از عقد قرارداد رسمی و صدور ITC به ایران بازگشت. یک تیم حقوقی از همان ابتدا تمام قوانین را بررسی کرده و به خاطر همین اشراف کامل به قوانین و مطمئن بودن از نداشتن خطر بود که طارمی برای پرسپولیس در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا هم بازی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.