خرم آباد- مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به وجود ۳ هزار و ۴۱۱ کودک بی‌سواد در استان، گفت: با پیگیری‌های انجام شده دلیل اکثر افراد برای ترک تحصیل مشکل در روند ثبت‌نام بود که مشکل برخی از آن‌ها حل شده، اما در حال حاضر از این تعداد یکهزار و ۳۱ نفر به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند.

بیش از یکهزار کودک از تحصیل بازمانده در لرستان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله حیدری در کارگروه بانوان استان با موضوع «حقوق کودکان» با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان لرستان، اظهار کرد: از این تعداد ۳۶۷ هزار نفر کودک و نوجوان هستند که لازم است مسئولان برای این گروه حساس و آینده‌ساز کشور برنامه‌های مدون و مطالعه شده دقیق داشته باشند.

وی تصریح کرد: باید به شکلی فرهنگ‌سازی شود که خانواده‌ها سرمایه‌گذاری در زمینه کودکان را تشریفاتی ندانند چراکه اگر می‌خواهیم در آینده جامعه توسعه‌یافته داشته ‌باشیم باید امروز کودکان توانمند و توسعه‌یافته داشته باشیم.

حیدری ادامه داد: ۶ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان فعال هستند که ۹۵ تا ۱۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به این‌که ۶۰۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست یا با اقوام نزدیک خانواده خود یا در مراکز شبه‌خانواده زندگی می‌کنند، ادامه داد: مرکز ساماندهی کودکان کار در مرکز استان طی سال گذشته راه‌اندازی شد که ۱۴۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند و از این تعداد ۱۰۰ نفر کودکان کار و ۴۰ نفر کودکان خیابانی هستند.

حیدری بیان کرد: ۲۸۴ مهد کودک تحت‌نظر بهزیستی استان فعالیت دارند که از این تعداد ۸۵ مهد شهری، ۱۶۸ مهد روستایی و ۱۶ مهد در حاشیه شهرها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.