اصفهان- نایب رییس کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: در شرایط رکود اقتصادی بخش خصوصی با ایجاد ارزش‌افزوده و توسعه فعالیت‌های خود می‌تواند رکود را مدیریت کند.

تنها راه بخش خصوصی در مقابله با رکود،توسعه بازارهای بین المللی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان، علی خیر الهی واگذاری معادن به بخش خصوصی واقعی را عامل موفقیت بخش معدن و صنایع معدنی برشمرد و گفت:قیمت تمام‌شده پروژه‌های معدنی بخش خصوصی یک‌سوم بخش دولتی است و بایستی از این توانمندی برای توسعه بهره‌برداری معادن استفاده کرد.

وی خواستار هزینه شدن حقوق دولتی دریافت شده از بخش معادن برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های این بخش شد و گفت:جاده‌سازی و به‌روز شدن ماشین‌آلات صنایع معدنی می‌تواند به توسعه این بخش کمک کند.

در ادامه رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان نیز با اشاره به نقش بخش خصوصی واقعی در اقتصاد ایران گفت:بخش خصوصی می تواند واحدهای تولیدی را به خوبی مدیریت و در بازارهای جهانی به رقابت با سایر بنگاههای بین المللی سوق دهد.

 احمد خوروش گفت: دیگر ترس از بخش خصوصی از سوی دولت وجود ندارد و این نوید آینده درخشان برای اقتصاد ایران است.

وی از آمادگی اتاق بازرگانی اصفهان برای ارایه خدمات آموزشی به فعالان بخش معدن در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت:مشاوران اتاق در بخش‌های مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، قانون کار، بازرگانی، گمرک و زمینه‌های مختلف آماده ارایه خدمات به فعالان بخش معدن است.

رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: همکاری دانشگاه و صنایع معدنی استان می‌تواند مسایل و مشکلات این واحدها را برطرف  و زمینه توسعه فعالیت‌های معدنی را برای استان فراهم سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.