اعتکاف از مهم ترین فرصت هایی است که از سوی خداوند متعال برای هدایت انسان ها بوجود آمده و همگان باید از این فرصت کم نظیر برای قرب الی ا... استفاده کنند.

 معتکفان در دعاهای خود فکر جهانی داشته باشند

عبادت خالصانه معتکفان، مقبول درگاه الهی است ولی آنچه از آنها توقع می رود این است که ضمن در نظر گرفتن نیازهای شخصی، به نیازهای جمعی و جهانی نیز توجه داشته باشند.
امروز چشم خاورمیانه و جهان به نظام اسلامی دوخته شده است که پایگاه نشر معارف قرآنی و اهل بیت(ع) است، زیرا اینجاست که مردمانش به عترت و قرآن معتقد هستند و به آن نیز عمل می کنند. به برکت همین اعتقاد راسخ بود که ملت ایران پس از انقلاب شکو همند خود، 10 سال در برابر سختی ها و جنگ داخلی و تحمیلی ایستاد و پرچم عزت مند نظام اسلامی را در جهان به اهتزاز درآورد.
ملت ایران، نشان اعجاز الهی در قرآن را که از سوی خدا وعده شده بود را به عینه به دنیا ثابت کردند و از چنین مردمی که در دامان ام القرای جهان اسلام زندگی می کنند، انتظار می رود که فکر جهانی داشته باشند و در دعای خویش، تمام مردم و گرفتاران در دام جهل و بی دینی و بی نوری را در نظر بگیرند.
همت معتفکان باید بلند باشد. خداوند از بندگان خویش می خواهد که بلند همت و دور اندیش باشند و حتی در دعای خویش نیز، توسعه جهانی داشته باشند. اعتکاف سهم بسیار زیادی در پالایش روح و پاک کردن غبارها و نجاسات دل دارد زیرا روح و دلی که پاک شد، حرکتش به سمت خدا، سریع تر و کامل تر خواهد شد. اعتکاف عبادی کامل و تلفیقی از عبادات مبارکه است که توجه به آن می تواند نقش بسزایی در کمال انسان داشته باشد. امروز چشم گرفتاران در آذربایجان و گرجستان به دعای کریمانه و از سر خیر معتکفان ما بسته شده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.