رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به حمله طالبان به پایگاه ارتش در شهر مزار شریف گفت که انتقام خون سربازان افغان را از طالبان خواهد گرفت.

انتقام خون سربازان افغان را از طالبان می‌گیریم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، «عطامحمد نور» والی بلخ اعلام کرد انتقام حمله به سپاه شاهین در این ولایت را از طالبان خواهد گرفت.

وی افزود: این مهاجمان با معیار هیچ دین و انسانیت سازگاری ندارند.

رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت : دشمنان این کشور توان جنگ رو در رو را ندارند زیرا همواره از این طریق سرکوب شده‌اند.

جمعه گذشته 10 مهاجم مسلح در پوشش لباس ارتش افغانستان با عبور از سه پست بازرسی به پایگاه تیپ 209 نیروهای ارتش در بلخ حمله کردند.

مسئولیت این حمله را گروه طالبان به عهده گرفت.برخی از رسانه‌ها اعلام کردند که در این حمله دست‌کم 135 سرباز ارتش افغانستان کشته و 60 نفر دیگر زخمی شدند..

گفته می‌شود یکی از مهاجمان خود را در مسجد و یک نفر دیگر نیز خود را در سالن غذاخوری منفجر کرده است همچنین هفت نفر دیگر پس از چندین ساعت درگیری کشته شدند.

 یکی از مهاجمان مسلح نیز بازداشت شده است.با وجود حضور نیروهای خارجی در این پایگاه، سخنگوی فرماندهی نیروهای آلمانی در افغانستان اعلام کرد که در حمله طالبان به پایگاه نظامی نیروهای ارتش افغانستان در ولایت بلخ هیچ سرباز آلمانی کشته و یا زخمی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.