تعاونی شماره ۲ ناجا در شهرک ژاندارمری با اظهارات وزیر مسکن و شهرسازی قادر به تحویل مسکن به ۱۵۰۰ عضو خود که از ۳۲ سال قبل عضو این تعاونی بودند نیست چرا که هم اکنون شهرک ژاندارمری از سوی سازمان زمین و مسکن موات اعلام شده و حواشی بیشتری به پرونده معترضان این تعاونی اضافه شده است.

وزیر مسکن شهرک ژاندارمری را موات خواند/زمین شهری ملک ۱۵۰۰ عضو تعاونی ناجا را تحویل نداده

به گزارش خبرنگار اجتماعی «قدس آنلاین» حدود هزار نفر از افسران نیروی انتظامی با تجمع مقابل وزارت مسکن و شهرسازی حقوق خود را با ۱۰ سال سابقه فعالیت در تعاونی مسکن افسران ژاندرمری خواستار شدند.

به گفته یکی از افسران حاضر در این تجمع آراء قضایی نیز بر حقوق اعضاء این تعاونی مسکن وجود دارد و با این وجود سازمان مسکن و شهرسازی همکاری لازم را با اعضاء تعاونی ندارند واز سازش در پرونده استنکاف می کند.

یکی از افسران مسن نیز بیان می کند که بیش از ۳۰ سال است پیگیری پرونده مسکن خود هستند و برخی از معترضین هم اکنون در قید حیات نیستند و ورثه آنها پرونده را پیگیر است.

اما ماجرا چیست و از کجا شروع شد؟

افسر معترضی بیان می کند که از سال ۶۷ ملک را خریداری کرده ایم و همه این افرادی که اینجا حاضرند از افسران جبهه های جنگ هستند و تا کنون ملکی را که با تعاونی خریداری کردیم به دست نیاوردیم و به نا حق اموال ما را تحویل ندادند. سازمان مسکن و شهرسازی حق اعضای تعاونی را نداده اند در حالیکه ما سپرده گذاری کردیم و مبالغ را سپردیم.

خانمی می گوید: تعاونی ما ۵ هزار و ۵۰۰ عضو دارد و تعاونی مسکن شماره ۲ ناجا (ژاندارمری سابق) و از خانواده های شهدا، اسراء و فرمانده هان جنگی عضو این تعاونی هستند و هم اکنون اعضایی هستند که هم اکنون در مناطق مرزی مشغول به خدمت هستند و ملک این افراد را سازمان مسکن و شهرسازی تحویل نداده است هر چند که احکام قضایی هم بر محق بودن افسران نیروی انتظامی و اعضای تعاونی وجود دارد.

او ادامه می دهد: زمین تعاونی ما در شهرک ژاندارمری واقع است و زندگی در این شهرک برقرار است و زمین شهری این شهرک را موات اعلام کرده و قصد دارد که این شهرک را تصاحب کنند  و سوال ما از وزیر مسکن این است که موات را معنی کند در حالیکه موات به جایی اطلاق می شود که زندگی در آن جاری نباشد و شهرک ژاندارمری با مدرسه، مسجد و ۴ هزار سند مستقل مسکونی افراد ساکن هستند و اکنون دادگاه نیز به نفع این تعاونی نظر مثبت دارد و اعلام می کند که تحت فشار است و توصیه می کند که با سازمان مسکن و شهرسازی توافق کنیم.

این فرد متعرض که عضو تعاونی مسکن ۲ ناجاست، خاطر نشان می کند: هم اکنون معاون وزیر نیز که این موضوع در ید تصمیم اوست شانه خالی کرده و ماجرا را به وزیر مسکن ارجاء می دهد و اظهار نظر او مبنی بر موات بودن نیز همه ما را متعجب کرده است در حالیکه آفای آخوندی وزیر است و فرد عامی نیست.

توصیه معترضین به وزیر مسکن این است که اعضاء این تعاونی افراد نخبه و تحصیل کرده کشورند و بعضاً در دانشگاه های معتبر جهان نیز همچون دانشگاه دافوس تحصیل کردند که معتبرترین دانشگاه است و فرماندهان بالارتبه را تربیت می کند و این افراد امنیت کشور را حفظ می کنند و آقای وزیر به این افراد بی احترامی می کند و می خواهیم که آقای آخوندی نامه حضرت علی به مالک اشتر را بخواند.

او که به نمایندگی از معترضین سخن می گفت، در بخشی از سخنان و گلایه های خود بیان کرد: هم اکنون پس از یک عمر خدمت ما نباید دغدغه مسکن داشته باشیم و در منازل استیجاری زندگی کنیم و بارها و بارها در جلسات دادگاه شرکت کردیم و هیچ نهادی هم از ما حمایت نکرد.

یکی از افسران ارشد نیز می گوید: همه ما از افسران ارشد هستیم و در جنگ شرکت کردیم و اکثراً با بیماری دست و پنجه نرم می کنیم و تعاونی ما ۸۰ هزار متر مربع نیز زمین از زمین شهری طلب دارد و زمین شهری شهرک ژاندارمری را موات اعلام کرده تا طلب تعاونی ناجا را پرداخت نکند.

همچنین یکی از معترضان اشاره می کند: زمین در شهرک ژاندارمری را تعاونی مسکن ۲ ناجا در سال ۱۳۴۱ خریداری کرده و از سال ۱۳۵۱ وارد عملیات ساخت و ساز شده و سند تک برگی را به ۴۰۰۰ هزار مالک تحویل دادند از همان سال ۵۱ و ۱۵۰۰ نفر نیز در انتظار گرفتن ملک خود از تعاونی هستند که زمین شهری مانع آنهاست و از سال ۶۸ عضو تعاونی شدیم و آن زمان فرزندان ما ۴ ساله بودند و اکنون ۳۲ سال گذشته و هنوز مستأجر هستیم و در تمام این سالها سه ماه و شش ماه پرداخت مسکن را به تعویق انداختند و در نهایت بارها و بارها به دادگاه رفتیم و در شرایطی هستیم که به بازنشسته ها هم کار نمی دهند و شرایط و معیشت مناسبی نداریم و آن زمان که عضو تعاونی مسکن می شدیم کاملا به حقوق خودمان امیدوار بودیم و امروز سرگردانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.