جانشین شهردار مشهد از برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام در پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مشهد الرضا از ۵ تا ۷ اردیبهشت خبر داد.

اجلاس شهرداران جهان اسلام

به گزارش «قدس آنلاین»  آقای عنابستانی در نشست خبری در تهران با اشاره به استقبال بی نظیر شهرداران کشورهای اسلامی از سراسر دنیا برای حضور در این اجلاس گفت: ۵۹ شهردار از۲۴ کشور اسلامی از قاره های آسیا، اروپا و آفریقا صبح و عصر امروز خود را به مشهد مقدس رساندند.
وی افزود: می توان از فرصت پایتختی جهان اسلام مشهدالرضا برای احیاء و نشر تمدن نوین ایرانی - اسلامی و تقویت دیپلماسی عمومی و شهری و در واقع مرمت ارتباط و تعامل با کشورهای اسلامی بهره گرفت.
عنابستانی گفت: تقویت شبکه شهرهای اسلامی مهمترین محور این اجلاس است که در راستای آن از تجارب شهرهای اسلامی در زمینه معماری، مبلمان و حمل و نقل شهری تبادل تجربه می شود.
وی پرداختن به معماری اسلامی را به عنوان چالش اساسی و ضعف بزرگ شهرهای کشورهای اسلامی یکی از محورهای مهم این اجلاس دانست که درباره آن علت یابی، تدبیر و در نهایت ارائه راهکار می شود.
عنابستانی گردشگری حلال و مذهبی را یکی از اهداف کلان برگزاری این اجلاس برشمرد و افزود: همانطور که غذای حلال در دنیا برند شد و در حال حاضر حتی مورد استقبال کشورهای غیر مذهبی قرار گرفته؛ می توان با برنامه ریزی مدون گردشگری حلال را در کشورهای اسلامی بنیان گذاشت.
وی ازشرکت اساتید تخصصی از دانشگاه های مختلف کشورهای ایتالیا، انگلستان و هلند در زمینه شبکه سازی شهری و نگاه سیستمی به شهرهای اسلامی خبر داد و گفت: تعدادی از اساتید بنام کشورمان نیز در حوزه های مختلف شهری در این اجلاس حضور می یابند.
مشاور عالی و جانشین شهردار مشهد با اشاره به اینکه مشهد مقدس سالانه پذیرای ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی است افزود: مشهدالرضا تنها کلانشهر مذهبی جهان اسلام است که بیشترین جمعیت مذهبی را در طول سال از سراسر دنیا پذیراست و می توان با ارتباط نزدیک با شهرهای اسلامی از فرصت پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای رشد این کلانشهر و دیگر شهرهای بلاد اسلامی بیشترین استفاده را کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.