«گلاب آدینه» با بازی در فیلم «آبجی»، جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن هفتمین جشنواره بین المللی فیلم پکن را به خود اختصاص داد.

گلاب آدینه بازیگر نقش اول جشنواره فیلم پکن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، هفتمین جشنواره بین‎المللی فیلم که از روز جمعه 25 فروردین ماه جاری در شهر پکن پایتخت چین فعالیت خود را آغاز کرده بود، ساعتی پیش با برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز بخش مسابقه «معبد آسمان» به فیلم ها و نفرات برگزیده به کار خود پایان داد. 
بر اساس این گزارش، فیلم «آبجی» که به کارگردانی «مرجان اشرفی‎زاده» در بخش رقابتی جشنواره حضور داشت موفق شد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را با بازی «گلاب آدینه» به خود اختصاص دهد.
فیلم «آبجی» در این بخش با 15 فیلم از کشورهای چین، کانادا، فرانسه، استرالیا، فنلاند، گرجستان و برخی دیگر از کشورهای جهان رقابتی تنگاتنگ داشت.
گفتنی است، داوران و کارشناسان حاضر در جشنواره بعد از پنج دور گزینش کردن و بررسی 424 اثر ارسال شده از 19 کشور جهان، در نهایت 13 فیلم خارجی و 2 فیلم چینی را برای حضور در بخش رقابتی معرفی کردند که فیلم مرجان اشرفی زاده یکی از آنها بود.
فیلم «آبجی» داستان مادر و دختری به نام «طلا» و «عطی» را روایت می‎کند که 50 سال در کنار یکدیگر زندگی کرده‎اند و اکنون طلا نگران آینده آبجی (عطی) بدون حضور اوست.
همچنین در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم پکن، فیلم های «فروشنده» و «اژدها وارد می شود» به ترتیب به کارگردانی اصغر فرهادی و مانی حقیقی هر یک در دو سانس در بخش غیر رقابتی نمایش داده شدند.
جشنواره بین المللی فیلم پکن در سال های اخیر نه تنها در رده برترین جشنواره فیلم آسیا قرار گرفته بلکه جزو سه جشنواره مهم بین المللی فیلم دنیا نیز به حساب می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.