بجنورد- مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت :توجه به ایمنی و سلامت کارگران استان از اولویت های سال جاری است.

توجه به سلامت و ایمنی کارگران خراسان شمالی ازاولویت های سال ۹۶ است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن نوری بعدازظهر یک شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: در همین راستا برنامه آموزش ۸۰ هزارنفرساعت کارگر برای سال جاری دردستورکار قرارگرفته است.
وی افزود: سال گذشته آموزش ۱۰ هزارنفرساعت در برنامه داشتیم که تاکنون ۳۷ هزارنفرساعت کارگردرراستای ارتقای ایمنی سلامت آموزش دیدند.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بارشد ۳/۵ برابری آموزش ها درسال جاری بتوانیم حوادث ناشی ازکار و بیماری های شغلی را کاهش دهیم.
وی برنامه سازی را راهکار مهم ایجاد فرصت های اشتغال و کاهش نرخ بیکاری برشمرد و گفت: در همین راستا، برنامه جامع کارآفرینی استان را برای برنامه ششم توسعه تدوین شده است.
وی ادامه داد: در این برنامه، راه اندازی مرکز شتاب دهی برای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان، راه اندازی پارک خلاقیت و نوآوری ویژه کودکان و راه اندازی بازارچه دانش آموزان کارآفرین به منظور آشنایی دانش آموزان با مهارت های بازاریابی در استان در دستور کارقرارگرفته که اجرایی خواهند شد.
 نوری یادآور شد: همچنین از ادارات کل استان درخواست کرده ایم تا برنامه اشتغال سال جاری خود را تدوین و بر ظرفیت مشاغل کوچک، خانگی و زودبازده معطوف کنند.
وی با اشاره به رشد مدرک گرایی دانشگاهی، تصریح کرد: آموزش های دانشگاهی، آموزش های کارآفرین همراه با تقویت اراده و انگیزه برای محصلان دانشگاهی نیست.
وی به ظرفیت بالقوه تولید پوشاک در استان نیز اشاره داشت و گفت: از سال ۹۴ بر تقویت صنعت پوشاک در استان معطوف شدیم که در همین راستا، با تلاش های انجام شده، موفق شدیم تا تعدادی از اشخاصی که می توانند در منزل به تولید پوشاک بپردازند را به بازارهای فروش متصل کنیم.
نوری همچنین افزود: در سال ۹۵ نیز در استان تعدادی واحد پوشاک فعال شدند.
وی گفت: در حال حاضر در استان خراسان شمالی حدود یک میلیون دست پوشاک در ۵۳ کارگاه تولیدی با اشتغال ۴۵۳ نفر تولید می شوند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی تصریح کرد: استان مستعد آن است که این ظرفیت تولید پوشاک را تا دو برابر توسعه دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.