زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال (۳۴۷ میلیارد تومان) اعتبار برای توسعه و عمران مرزهای استان امسال اختصاص یافته است.

 بیش ازسه هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مرزهای سیستان وبلوچستان اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: خلاء های موجود در مرزهای استان باید از محل این اعتبارات برطرف شوند.

وی گفت: دستگاههای اجرایی فهرستی از توانمندی های خود را با اتکا به داشته هایشان در زمینه مبارزه با اعتیاد تهیه و به شورای مبارزه با مواد مخدر استان ارائه دهند.

وی بیان کرد: علاوه بر ارائه گزارش از عملکرد هر دستگاه به ویژه دستگاههای فرهنگی در زمینه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر باید ارزیابی صورت گیرد.

هاشمی گفت: دستگاههای فرهنگی سیستان و بلوچستان باید پیشتاز در حل معضل اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باشند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: روسای کمیته های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان موظف اند انتظاراتشان از دستگاههای زیر مجموعه خود را فهرست کنند.

هاشمی اظهار داشت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و سمن ها نیز می توان در امر مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد بهره گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به مرجعیت آموزش و پرورش در فرهنگ سازی مبارزه با اعتیاد، این مجموعه به عنوان رئیس کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان و با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما و تبلیغات اسلامی استان برای اجرای فعالیت های راهگشا در این زمینه باید به یک انسجام برسند.

وی افزود: تمام کمیته های زیر مجموعه این شورا باید به صورت برنامه محور حرکت کنند و هر سال سندی از شاخص های خود ارائه دهند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان گفت: سالم سازی و شناسامه دار کردن پاتوق معتادان در مناطق مختلف استان در اولویت این شورای است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۲۲۰ تن انواع مواد مخدرسال گذشته در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ افزایش ۳۹ درصدی را نشان می دهد.

محمدهادی مرعشی افزود: همچنین سال گذشته با اجرای طرح برخورد با خرده فروشان در سطح استان، ۲ هزار و ۳۰ خرده فروش دستگیر و ۷۷ واحد توزیع و مصرف مواد مخدر نیز پلمپ شد.

وی اظهار داشت: دستگیری بزرگترین قاچاقچی بین المللی کشور، انهدام ۱۳۲ باند قاچاق مواد مخدر، تهیه طرح برق رسانی به پاسگاههای مرزی و تهیه طرح کنترل الکترونیکی مرزهای استان از مهمترین اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان در سال گذشته بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: ۱۲۲ تن انواع مواد مخدر سال گذشته در استان کشف شد که در این رابطه ۱۷ نفر از قاچاقچیان نیز به هلاکت رسیدند.

سرهنگ احمد طاهری افزود: اقدامات فرهنگی باید در کنار فعالیت های نیروی انتظامی برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر در سیستان و بلوچستان انجام شود.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: بیش از ۵۷ تن مواد مخدر در مرزهای استان در سال ۹۵ کشف شد که بیشترین این کشفیات در مرزهای سراوان بوده است.

سرهنگ محمد ملاشاهی بیان کرد: همچنین سه تن انواع مواد مخدر در یک ماه اخیر در مرزهای سراوان کشف شده است.

سیستان و بلوچستان با ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت و ۱۹ شهرستان و ۱۸۷ هزار و ۵۰۲کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر ۵۱ درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.