اصفهان- معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان اعلام کرد: بین سال های ۹۰ تا ۹۵ هرسال تنها ۹۷ صدم درصد به جمعیت استان اصفهان اضافه شده که در مقایسه با نرخ یک و ۲۴ صدم درصدی رشد جمعیت کشور، نگرا ن کننده است.

وجود ۲۴۲ هزار واحد مسکونی خالی در استان اصفهان/ نرخ رشد جمعیت در استان اصفهان نگران کننده است

محمدرضا لعلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: بر اساس آخرین نتایجی که مرکز آمار ایران اعلام کرده، جمعیت استان اصفهان در سال ۹۵ حدود ۵ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شمارش شده که نسبت به جمعیت سال ۹۰ با ۴ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۳۱۲ نفر، رشد نسبی بالایی نداشته است.

 وی با اشاره به کاهش نرخ رشد سالانه جمعیت، گفت: نرخ رشد جمعیت سالانه ۹۷ صدم بوده و به روایت دیگر بین سال های ۹۰ تا ۹۵ هرسال تنها ۹۷ صدم درصد به جمعیت استان اصفهان اضافه شده که در مقایسه با نرخ یک و ۲۴ صدم درصدی رشد جمعیت کشور، نگرا ن کننده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود ۱۲ درصد جمعیت استان اصفهان در روستاها زندگی می کنند و ۸۸ درصد ساکن شهرها هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در سرشماری سال ۹۰ اعلام شد ۱۴۰ هزار خانه در استان اصفهان خالی از سکنه است، اضافه کرد: بر اساس آخرین نتایج به دست آمده، آمارخانه های خالی از سکنه در سال گذشته ۲۴۲ هزار واحد مسکونی بوده که سهم بالایی است.

لعلی اظهارکرد: ۹ و ۴ دهم درصد از واحدهای مسکونی خالی کشور مربوط به اصفهان است.

وی ادامه داد: در حالی که در سال ۹۰ فقط یک میلیون و ۶۶۳ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود داشته، این آمار در سال گذشته به عدد ۲ میلیون و ۵۸۷ واحد مسکونی خالی رسیده است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان تصریح کرد: آمارها نشان می دهد بین سال های ۹۰ تا ۹۵  سالانه حدود ۱۰۱ هزار واحد مسکونی خالی به واحدهای خالی کشور اضافه شده است.

وی تاکید کرد: اگر در نظربگیریم هر واحد مسکونی به طورمتوسط ۱۰۰ میلیون تومان ارزش داشته باشد، وجود ۲۴۲ هزار واحد مسکونی خالی در استان اصفهان به معنای انباشت بالغ بر ۲۴ هزار ملیارد تومان سرمایه است که در جریان اقتصادی تعجب برانگیز است.

لعلی گفت: شاید بتوان عنوان کرد که رکود حاکم در بخش مسکن یکی از دلایل مهم رکود اقتصادی کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.