​ایلام – مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف بنزین در استان ایلام در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن، هفت و هفت دهم درصد رشد داشته است.

مصرف بنزین در ایلام ۷/۷ درصد افزایش یافته است

علی اصغر چاغروندی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه میزان مصرف بنزین استان در سال گذشته ۱۷۵ میلیون و ۵۵۵ هزار لیتر بوده است، اظهارداشت: مصرف این فرآورده نفتی در سال ۹۴ به میزان ۱۶۲ میلیون و ۹۵۸ هزار لیتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه مصرف گازوئیل در سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن دو و هفت دهم درصد افزایش یافته است، افزود: مصرف نفت گاز در سال ۹۴ به میزان ۲۰۰ میلیون و ۷۴۳ هزار لیتر بوده که در سال گذشته به ۲۰۶ میلیون و ۲۱۲ هزار لیتر افزایش یافت.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام به روند کاهشی مصرف نفت سفید در استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: میزان مصرف نفت سفید استان در سال گذشته ۳۴ هزار و ۳۰۴ لیتر بوده که نسبت به ۳۶ هزار و ۶۴۴ لیتر مصرف سال ۹۴، شش و چهاردهم درصد کاهش داشته است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام همچنین به رشد ۱۵ و شش دهم درصدی مصرف بنزین در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در فروردین ماه سال جاری ۱۸ میلیون و ۶۹ هزار لیتر بنزین در استان به مصرف رسیده که مصرف روزانه ۵۸۳ هزار لیتر این فرآورده نفتی را نشان می دهد.

علی اصغر چاغروندی مصرف نفت کوره سال ۹۵ را ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار لیتر عنوان کرد و افزود: در سال ۹۴ نفت کوره به میزان ۱۹ میلیون و ۳۳۵ هزار لیتر در استان به مصرف رسیده که مصرف این فرآورده نفتی در سال ۹۵ نسبت به سال ماقبل آن ۳۱ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه شهر آبدانان به دلیل عدم تعهد بخش خصوصی فاقد جایگاه CNG است، بیان داشت: مجوزهای لازم برای ساخت جایگاه عرضه CNG در آبدانان صادر شده اما متقاضی آن به دلیل مشکلاتی هنوز نتوانسته به تعهدات خود عمل کند و علاوه بر این عدم گازرسانی به این شهرستان نیز دیگر علت نبود جایگاه عرضه سی ان جی در شهرستان آبدانان است.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام به تقاضای متعدد برای احداث عرضه سوخت در نقاط مختلف استان اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت استان برای احداث جایگاه عرضه سوخت تکمیل است و احداث این جایگاه ها توجیح اقتصادی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.