رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یک میلیون و ۳۴۲ هزار بازنشسته سازمان ها تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

بیش از یک میلیون بازنشسته تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری

به گزارش «قدس آنلاین»  محمود اسلامیان رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در نشست خبری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، با تبریک مبعث رسول اکرم(ص) اظهار داشت: صندوق بازنشستگی کشوری حدود یک میلیون و ۳۲۴ هزار نفر از بازنشستگان تمام سازمان ها را غیر از شهرداری تهران تحت پوشش دارد.

وی افزود: صندوق بازنشستگی دارای ۲ مسأله است که طی یک ماه آینده نتیجه مطالعه این موضوعات رسانه ای می شود.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: یکی از مسائلی که بازنشسته ها با آن مواجه هستند بحث معیشتی ناشی از حقوق است، در بین سال‌های ۸۹ تا ۹۲ تورم در کشور ۴۳ درصد افزایش پیدا کرد و این باعث کاهش قدرت خرید بازنشستگان شد و نتیجه این افزایش تورم به مانند این بود که حقوق بازنشستگان نصف شده باشد.

اسلامیان با اشاره به اینکه تبعیض در حقوق بین بازنشستگان و کاهش قدرت خرید یکی از مسایل پیش روی بازنشستگان بود، تصریح کرد: به دلیل وجود تبعیض در حقوق بازنشستگان و تفاوت بین حقوق یک فردی که به تازگی بازنشسته شده با فرد دیگری که ۱۰ سال گذشته بازنشسته شده است، برنامه افزایش حقوق پلکانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در طول ۴ سال گذشته با کاهش تورم و افزایش حقوق توانستیم، افزایش تورم گذشته را به میزان ۳۲/۲ درصد ترمیم کنیم اما این موارد نشان دهنده این نیست که بازنشسته ها از شرایط موجود راضی هستند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در سال ۹۵ با دریافت ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه، حقوق بازنشستگان از ۷۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

اسلامیان گفت: در سال ۹۶ توانستیم در ردیف بودجه برای افزایش حقوق بازنشستگان ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه دریافت کنیم و حقوق از ۹۰۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و امیدواریم این مسیر در سال ۹۷ نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق ها از ۳۰ فروردین ماه به حساب بازنشسته ها واریز شد، گفت: در گذشته فقط حقوق بازنشسته ها در ۵ استان به طور مستقیم به حساب آن‌ها واریز می شد و حقوق بازنشستگان ۲۶ استان دیگر به دلیل واریز به حساب خزانه با ۵ روز تأخیر دریافت می شد اما سال گذشته توانستیم وازیر حقوق تمام بازنشستگان را آنلاین پرداخت کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال گذشته به ۷۳۹ هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت شد و بیمه عمر حوادث به ۵ میلیون رسید و بیمه تکمیلی را نیز تقویت کردیم و هزینه های آن را با وجود اینکه بار مالی زیادی را برای صندوق به همراه داشت، تامین کردیم. ما ۲۶ هزار بیمار خاص داریم که میزان آن بالا است و هزینه های زیادی دارند و اگر به بیمارستان های دولتی مراجعه کنند هزینه های درمان آن ها پرداخت می‌شود.

اسلامیان با اشاره به اعزام ۴۶۵ هزار نفر به تورهای سیاحتی تصریح کرد: بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ شرکت های وابسته به صندوق ۲ هزار میلیارد سودهی داشتند و در سال ۹۱ این سود به یک هزار میلیارد تومان رسید که نتیجه ساماندهی کار و انتخاب مدیران مناسب و کارامد بود.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: در حوزه هوایی در گذشته شرکت آسمان ۳ هزار پرسنل و ۹ فروند هواپیما داشت و امسال به ۲۱ فروند رسیده و قرار داد اجاره ۷ فروند هواپیما با ایرباس و ۳۰ فروند با شرکت بوینگ بسته شده است.

وی افزود: در این سال ها ۵۱ درصد سهام شرکت پتروشیمی مسجد سلیمان خریداری شده و اموالی هم از صندوق بازنشستگی از دست رفته بود که خوشبختانه این اموال به جز ۲ مورد شرکت پتروشیمی جم و شرکت نفت کش به صندوق بازنشستگی بازگشت که پرونده این ۲ شرکت در دستگاه قضایی در حال پیگیری است.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در سال ۹۵ افزایش پلکانی حقوق ها برای کسانی که حقوق زیر یک میلیون تومان دریافت می کردند در نظر گرفته شد و در سال ۹۶ علاوه بر طرح پلکانی، طرح یکسان سازی حقوق ها در دستور کار قرار گرفت.

اسلامیان افزود: در سال ۹۶ به حقوق کارمندان ۱۰ درصد اضافه شد و بازنشستگانی که حقوق زیر یک میلیون تومان دریافت می کردند مشمول ۲ طرح پلکانی و یکسان سازی حقوق شدند، در نتیجه هر بازنشسته ای که در گذشته حقوق کمتری دریافت می کرد در سال ۹۶ افزایش حقوق بیشتری دارد.

وی ادامه داد: فقط ۵ درصد بازنشسته ها کف حقوق (زیر یک میلیون تومان) را دریافت می کنند که این افراد مشمول هر ۲ طرح شدند و ۸۴ درصد بازنشسته ها که حدود یک میلیون و ۱۱۶ هزار نفر هستند افزایش حقوق ۱۰ درصدی داشتند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در سال ۹۵ حدود ۵۰ هزار بازنشسته به صندوق اضافه شد که پیش بینی می شود این عدد در سال ۹۶ افزایش پیدا کند.

اسلامیان بیان داشت: امسال سهام به ۱۳۰ هزار بازنشسته تعلق گرفته است که همزمان با دریافت اقساط، سود سهام به حساب بازنشستگان واریز می شود.

وی در رابطه با کاهش سن بازنشستگی گفت: صندوق های بازنشستگی حال خوبی ندارند و تعداد بازنشستگان صندوق ها افزایش پیدا کرده است و حتما باید شاخص های سن بازنشستگی افزایش پیدا کند.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری افزود: حقوق افرادی که با ۳۰ سال سابقه بازنشسته شده اند و حقوق کمتر از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان دارند ۲۷/۸ درصد افزایش پیدا می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.