بیرجند- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: در راستای رفع موانع تولید طی سال گذشته۴۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که طی این مدت بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان آن جذب و ۵۵۰ بنگاه اقتصادی از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

۵۵۰ بنگاه اقتصادی خراسان جنوبی از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمد سنجری ظهر امروز یکشنبه درآستانه هفته کار و کارگر در نشست خبری افزود:سال گذشته ۳۵ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان مشاغل خرد اعم از خانگی و خوداشتغالی توسط صندوق کارآفرینی امید، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی به متقاضیان پرداخت شد.

وی تعداد تعاونی‌های سطح استان را یک هزار و ۹۹۴ تعاونی دانست و گفت: از این تعداد ۵۹۸ تعاونی فعال و یک هزار تعاونی غیرفعال هستند و ۷۷۶ تعاونی نیز در سه سال گذشته منحل شدند.

وی با اشاره به بحث نظارت بر تعاونی‌ها اظهار داشت: در این راستا سال گذشته ۲ هزار و ۵۶۴ مورد بازرسی، نظارت، حسابرسی و بازدید از تعاونی‌ها انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته در حوزه صادرات تعاونی ها ۱۰ میلیون و ۸۲۳ هزار دلار کالا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ به میزان ۲۰ درصد رشد داشته است که این افزایش ناشی از تسهیل فرآیند صادرات بوده است.

سنجری تصریح کرد: در راستای رفع موانع تولید طی این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان منابع هزینه شده که در قالب رونق تولید به استان اختصاص یافت و تا پایان سال ۹۵ بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان آن جذب و ۵۵۰ بنگاه اقتصادی از این اعتبارات بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا شرکت‌های تعاونی برای تأمین سرمایه در گردش از این فرصت استفاده کردند خاطرنشان​ کرد: در این راستا ۳۴ تعاونی با ۱۲ میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

وی گفت: از این میزان ۲ میلیارد و ۱۳۷ میلیون تومان در طرح رونق، ۲ و نیم میلیارد تومان صندوق کارآفرینی امید، ۶ میلیارد تومان بانک توسعه تعاون و مابقی در طرح مشارکت روستایی بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی یادآور شد: سال گذشته بر اساس مرکز آمار نرخ مشارکت اقتصادی استان ۳۸ درصد و نرخ بیکاری ۱۰.۷ درصد اعلام شده است در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی در کشور در این مدت ۳۹ و ۴ دهم درصد و نرخ بیکاری ۱۲ و ۴ دهم درصد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.