بجنورد- دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس سند تحول، کارکرد های آموزش و پرورش در استان های کشور تغییر می کند.

کارکردهای آموزش و پرورش در استان های کشور تغییر می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی نوید ادهم ظهر دوشنبه در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز در بجنورد، اظهارکرد: طی سال های گذشته آموزش و پرورش به دنبال آموزش دانش ها به دانش آموزان بوده اما امروزه درصد تبدیل مدرسه به محل زندگی است.

وی ادامه داد: درحال حاضر آموزش و پرورش به دنبال تغییرتربیت سیاسی، اخلاقی، هنری، اجتماعی و علمی فرزندان خود متناسب با اقتضایات روز است.

نوید ادهم افزود: امروز دانش آموزان در مدارس به کتابخانه، نمازخانه، زمین ورزش و راهروهای با نشاط و فضای زیبا در داخل حیاط مدرسه نیازدارند.

وی با بیان اینکه خیران باید ساختمانی را بسازند که تعلیم تربیت با هم در آن اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: باید بیش از پیش از ظرفیت خیران در گسترش فضاهای آموزشی بهرمند شویم.

وی با اشاره به مساعدت بیش از پیش خیران در همایش های خیرین مدرسه ساز، یادآورشد: طی سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی خیرین در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ها در کشور جمع آوری شده است.

نوید ادهم با اشاره به گزارش های استان در خصوص فضاهای فیزیکی موجود و عملکرد خیران، تصریح کرد: این سیر تغییر روند رو به جلویی داشته اما سرعت آن کافی نیست.

وی ادامه داد: به دلیل جایگاه استان و وجود ظرفیت های مناسب در آن باید ساخت و سازها ارتقاء یابد زیرا وجود مدارس دو نوبته در مناطق شهری زیبنده نیست.

نوید ادهم خاطرنشان کرد: از مسئولان استانی درخواست می کنیم تا در یک برنامه فشرده نسبت به رفع کاستی های موجود در مدارس استان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

برگزاری جشن بیسوادی و اتمام مدارس دو نوبته در خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی نیز گفت: نقش مدرسه سازی بسیار حائز اهمیت است زیرا هرمقدار آگاهی بالاتر برود توسعه ما شکل بهتری می گیرد.

محمدرضا صالحی اظهارداشت : دردولت یازدهم میزان باسوادی در مردان از ۸۶ درصد به ۸۹ درصد و میزان باسوادی زنان از ۸۰ به ۸۵ درصد رسیده است.

وی افزود: امروزه آموزش مفهوم دیگری به خود گرفته و برای زندگی مسالمت آمیز و آموختن زندگی با یکدیگر است.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه سازدرفرآیند تعلیم و تربیت نقش عمده ای دارند، خاطرنشان کرد: با گسترش مدارس آگاهی مردم بالا می رود.

وی یادآورشد: هدف ازبرگزاری جشنواره تکریم و تجلیل ازخیرین و گسترش فرهنگ مدرسه سازی و ایجاد زمینه برای ورود خیرین جدید و پیوند عمیق بین آموزش و پرورش و خبرین است.

وی اظهار امیدواری کرد به زودی جشن بیسوادی و اتمام مدارس دونوبته را دراستان برگزار کنیم.

احداث ۵۷۲ کلاس درس

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان شمالی نیز گفت: طی برگزاری ۱۸ جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان ۵۷۲ کلاس درس با اعتبار ۶۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با همکاری خیرین احداث یا تکمیل شده است.

ابوالقاسم بابایی با بیان اینکه ۷۵۲ خیر دراین جشنواره ها جذب شده اند، اظهارداشت: در حال حاضر ۴۰ پروژه با ۱۲۳ کلاس درس و اعتبار۱۱ میلیارد تومان با مشارکت خیرین در دست اجرا است.

وی با اشاره به حذف مدارس خشتی و گلی دراستان خاطرنشان کرد: طی ۴ سال گذشته بیش از ۱۷۸ مدرسه با ۷۳۰ کلاس درس و اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان احداث شده است.

وی تصریح کرد: با ۳۲ میلیارد تومان اعتبار سفر مقام معظم رهبری نیز ۱۱۴ کلاس درس و ۵ استخر دردست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز دراین همایش گفت: با توجه به نیاز استان حذف مدارس خشتی و گلی و توسعه فضاهای ورزشی که درسفر هئیت دولت دردستور کار قرار گرفت که احداث هزار کلاس درس پیش بینی شده است.

علی حاتمی افزود: درحال حاضر ۷۳۰ کلاس درس احداث شده و مابقی دردست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۷۳ مدرسه دونوبته دراستان داریم که بسیاری از این مدارس ازلحاظ قانونی مشکل دارند اما به دلیل کمبود فضا ناچاریم ازاین فضاها استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه های نیمه تمام با همکاری استانداری اعتبار خوبی درنظر گرفته شده است ، افزود: امیدواریم بتوانیم سهم دولت در پروژه های خیرین را تامین کنیم تا بتوانیم ازظرفیت خیرین بیشتر استفاده کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.