بجنورد- سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دومین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس استان «سالوک» در آستانه عید سعید مبعث خبر داد.

دومین جشنواره فیلم، فیلمنامه و عکس خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ابوالحسن حیدری پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری این جشنواره اظهار کرد: این جشنواره چهارم اردیبهشت ماه فعالیت آموزشی و رقابتی خود را با حضور هنرمندان برجسته سینمای کشور آغاز می کند.

وی با اشاره به اینکه فیلمسازان و عکاسان جوان استان استقبال پرشوری از این جشنواره داشته اند افزود: بیش از ٢ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که طی دومرحله داوری و برگزیدگان انتخاب می شوند.

حیدری گفت: شاهد احمد لو، رضا فرهمند و مازیار فکری ارشاد بخش فیلم و فیلمنامه و حیدر رضایی، علیرضا عطاریانی و ناصر محمدی نیز آثار بخش عکاسی را داوری می کنند.

وی برگزاری کارگاه های آموزشی، جلسات نقد و بررسی فیلم، برپایی نمایشگاه آثارعکاسی و نیز اردوی آموزش عکاسی در دل طبیعت، انتشار کتاب جشنواره و نیز مراسم اختتامیه با حضور هنرمندان برجسته سینمای کشور و تقدیر از برگزیدگان را از اهم برنامه های مدنظر دراین دوره از جشنواره عنوان کرد.

وی گفت: اختتامیه این جشنواره ٧ اردیبهشت ماه جاری در تالار گلشن شهرستان بجنورد برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی همچنین در ادامه از افتتاح مجموعه بزرگ موسسه فرهنگی و هنری تجلی فرآیند عمیق در بجنورد خبرداد.

ابوالحسن حیدری با اعلام این خبر افزود: نگارخانه ای با ظرفیت نمایش ٤٠ اثر، مجموعه کافه کتاب و دو سالن سینمایی به ظرفیت ١٢٠ صندلی از جمله فضاهایی این مجموعه است.

وی اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان موسسه سینما شهر کشور وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغ ٥٠٠ میلیون ریال برای تجهیز سالن سینمایی این مجموعه حمایت کرده است.

حیدری اذعان داشت: موسسه فرهنگی و هنری تجلی فرآینده عمیق با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی وهنری با مدیریت و سرمایه گذاری رحمت الله عمیق در شهرستان بجنورد فعالیت می کند.

گفتنی است؛ این مجموعه سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه ساعت ١٨ با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.