کرمان- دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) روز دوشنبه با حضور شماری از اندیشمندان، علما و مسئولان در کرمان برگزار شد.

دومین کنگره بین المللی پیامبر اعظم (ص) در کرمان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این مراسم ضمن تبریک عید مبعث گفت: ۱۱۰ مقاله محققان و اندیشمندان داخلی و خارجی به دبیرخانه دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) در کرمان ارسال شد.

محمدرضا علیزاده افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد در راستای سیاست های ستاد عالی دبیرخانه کانون ها برای برگزاری دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) از سال گذشته برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: پاسداشت مقام و منزلت پیامبر اعظم (ص)، آغاز یک حرکت منسجم فرهنگی در راستای اندیشه راهبردی پیامبر اسلام، اتحاد و انسجام جامعه اسلامی و هماهنگ سازی فعالیت های فرهنگی و مناسبتی مساجد از اهداف این کنگره بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب و در راستای منویات معظم له اولین کنگره پیامبر اعظم (ص) در سال ۹۳ با حضور علما، اندیشمندان و روحانیت در کرمان برگزار و در آن کنگره مقالات مناسبی ارائه شد.

وی افزود: با نگارش نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا، فراخوان دومین کنگره با محوریت اسلام، جهــان معاصــر و زمینه های تعامل و با تاکید بر پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب و با هدف بررسی لایه های این نامه در سال گذشته منتشر شد.

علیزاده اظهار کرد: تعامل ادیان الهی، معرفی چهره اسلام راستین و پیامبر رحمت اسلام، جوانان، اسلام هراسی، استراتژی شیطانی، محورهای دومین کنگره پیامبر اعظم (ص) است.

این کنگره با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران اجرایی، علمای اهل تسنن و تشیع، انجمن زرتشتیان استان و کشور، روحانیان، ائمه جمعه، مدیران حوزه های علمیه و دانشگاهیان در تالار برق کرمان برگزار شد.

همچنین در این آیین از خانواده شهید بادپا از شهدای کرمانی مدافع حرم تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.