بجنورد- مدیر کل پزشکی قانونی خراسان شمالی از افزایش تعداد مصدومین حوادث کار مراجعه کننده به مراکز پزشکی قانونی استان طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن خبر داد.

تعداد مصدومین حوادث کار خراسان شمالی افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی خراسان شمالی، دکتر سلحشور با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته تعداد ۲۶۹ مورد مصدوم حادثه حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند که این رقم در سال ۹۴ تعداد ۲۵۱ نفر بود که نشان دهنده افزایش ۷ درصدی است.

وی افزود: از تعداد کل مصدومین حوادث حین کار سال گذشته،۲۶۰ نفر مرد و نه نفر زن بودند.

وی با بیان اینکه علت مرگ تعداد یازده متوفی حادثه حین کار تعیین شد گفت: این تعداد متوفی ها همگی مرد بودند که این رقم در سال ۹۴ تعداد ۲۵ نفر بود که این آمار نیز نشان دهنده کاهش ۵۶ درصدی آمار متوفیان حادثه حین کار است.

گفتنی است: بررسی پرونده‌های حوادث کار ارجاع شده به پزشکی قانونی نشان داد: علت مرگ دو نفر، خفگی، چهار نفر، سقوط از بلندی، دو نفر برق گرفتگی و سه نفر به دلیل سایر موارد برخورد جسم سخت بود.

لازم به ذکر است مطابق تعاریف سازمان پزشکی قانونی، مصدومیت ناشی از حادثه کار به «آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار» گفته می‌شود و لزوما نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.