مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: دولت قبل با کاهش ۶۷.۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان، در واقع ۳۶ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است بنابر این آنهایی که می‌خواستند کاندید شوند و یارانه بدهند اول باید بدهکاری خود را صاف کنند بعد بیایند دست به کارهای دیگر بزنند.

بدهی ۳۶هزار میلیارد تومانی به بازنشستگان/ صندوق‌ها حال خوبی ندارند/ پرونده ناکام پتروشیمی جم و شرکت ملی نفت‌کش

به گزارش «قدس آنلاین»  محمود اسلامیان در نشست خبری گفت: صندوق بازنشستگی کشوری یک میلیون و ۳۲۴ هزار بازنشسته را شامل می‌شود این در حالی است که صندوق‌ها نیاز به واکاوی علمی دارند که ما سال قبل آن را انجام داده و یک ماه آینده نتایج آن اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: بحث معیشتی ناشی از حقوق یکی از معضلات بازنشستگان است متأسفانه در دولت گذشته تورم به شدت بالا رفت و به جامعه حقوق‌بگیر آسیب رساند اینکه می‌گویند نگوییم دولت قبل ما مقایسه منصفانه داریم تا اشتباهات تکرار نشود اما اگر جهت‌گیری سیاسی باشد خوب نیست.

اسلامیان ادامه داد: بر اساس گزارش بانک مرکزی تورم با افزایش حقوق همراه نبوده است به طوریکه سال ۸۹ نرخ  تورم ۱۲.۱ درصد افزایش حقوق ۶ درصد، سال ۹۰ تورم ۲۱.۵ درصد، حقوق ۱۰ درصد، سال ۹۱، تورم ۳.۰۵، افزایش حقوق ۱۵ و ۹۲ تورم ۳۴.۷ و افزایش حقوق ۲۵ درصد بوده است در واقع ظرف ۴ سال ۴۳ درصد قدرت خرید بازنشسته کاهش یافته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اینکه تمام مسائل را سیاسی می‌کنند درست نیست اما باید اشتباه را پذیرفت تا دوباره تکرار نشود. ما تبعیض در حقوق بازنشستگان را هم داشته‌ایم حقوق شاغلان با ضرایبی افزایش می‌یافت اما بازنشستگان نه، بنابر این در طول ۸ سال دولت قبلی به طور کلی ۶۷.۷ درصد قدرت خرید بازنشسته کاهش یافت.  

وی گفت: به همین دلیل در ۴ سال گذشته سعی شده افزایش حقوق‌ها را داشته باشیم به طوریکه سال ۹۳، تورم ۱۵.۶ درصد و افزایش حقوق ۲۰ درصد شده در واقع ۳۲.۳ درصد قدرت خرید ترمیم شده است و در سال ۹۵ و ۹۶ افزایش حقوق را بیش از تورم دیده‌ایم که در دو ردیف بودجه سال گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان و امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان لحاظ شده است.

اسلامیان گفت:‌در سال گذشته حداقل حقوق بازنشسته ۷۵۰ هزار تومان بود که با افزایش پلکانی و ۲۰ درصدی به ۹۰۰ هزار تومان رسید و در امسال با کمک دولت و مجلس تلاش کرده‌ایم که تبعیض‌ها را حل کنیم و کف حقوق به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید و تا سقف ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش پلکانی داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در دوره ۵ ساله خسارتی که به بازنشستگان وارد شده را جبران کنیم گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان نیز با احکام جدید و افزایش پلکانی صادر شده و تمام ۳۱ استان کشور حقوقشان را به صورت آنلاین دریافت کرده‌اند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: به ۷۳۹ هزار نفر وام قرض‌الحسنه داده‌ایم که در دوره قبلی ۱۴۶ مورد بوده یعنی ۵ برابر شده است. بیمه عمر و حوادث به ۵ میلیون افزایش یافت و بیمه تکمیلی نیز که ردیفش در بودجه حذف شد از صندوق پرداخت می‌کنیم.

اسلامیان ادامه داد:‌تورهای سیاحتی و زیارتی طی سال‌های گذشته افزایش یافته به گونه‌ای که ۴۶۵ هزار نفر اعزام شده‌اند که در ۴ سال دولت قبلی ۳۲۰ هزار نفر بودند.

وی با اشاره به ایجاد هلدینگ‌های تخصصی گفت: روند سودآوری آنها مشخص است در دولت قبلی ۲ هزار میلیارد تومان و در ۴ سال اخیر روند سودآوری به ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده که رشد ۲۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در حوزه هوایی نیز شرکت آسمان ۹ هواپیما داشت که اکنون ۲۱ فروند دارد، قرارداد  اجاره ۷ فروند با ایرباس و ۳۰ فروند با بوئینگ بسته شده که به شرکت آسمان افزوده می‌شود. به نظر می‌رسد کشور نیاز به شرکت‌های هوایی دارد چون برای ما خوب نیست که کشورهای امارات و قطر پول ما را ببرند. باید این مشکل حل شود.

اسلامیان ادامه داد: پروژه فولاد در بندرعباس نیز راه‌اندازی شده که در آن هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: همچنین اموالی از صندوق بازنشستگی خارج شده بود که فقط دو مورد آن برنگشته که دو پرونده پتروشیمی جم و شرکت ملی نفت‌کش است که امیدواریم به نتیجه برسد. متأسفانه کسانی که به مردم خیانت می‌کنند آگاهانه پول ۲ میلیون نفر را می‌برند و هیچکس هم پاسخگو نیست در حالی که متهمان این پرونده‌ها مشخص است امضاها وجود دارد و طرف قراردادها مشخص شده است چرا به داد این بازنشستگان نمی‌رسید.

وی افزود: دولت قبل ۶۷.۷ درصدی قدرت خرید بازنشستگان را کاهش داد و در واقع ۳۶ هزار میلیارد تومان به صندوق بدهکار است بنابر این آنهایی که می‌خواستند کاندید شوند و یارانه بدهند اول باید بدهکاری خود را صاف کنند بعد بیایند دست به کارهای دیگر بزنند.

اسلامیان گفت: صندوق‌ها حال خوبی ندارند بنابر این به دنبال این هستیم که شاخص‌های ورود بازنشستگان را تغییر دهیم و در رابطه با افزایش سن این افراد و ورودشان به صندوق بازنگری کنیم باید به خودمان بیاییم و فضای رقابت را فراهم کنیم و تا جایی که امکان دارد اختیارات صندوق‌ها را مانند صندوق‌های بین‌المللی بیشتر کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.