شهرکرد-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بصورت مستقیم پرداخت شده است.

در بخش کشاورزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ذبیح الله غریب شمس آبادی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در خصوص طولانی بودن خدمات و درخواست های مردم گفت: روند پاسخگویی و طولانی شدن پروسه خدمت رسانی به مردم با پیگیری های صورت گرفته زمان اخذ مجوزات به ۳ ماه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه سازمان جهاد کشاورزی متولی اشتغال زایی نمی باشد اما در بخش کشاورزی در زمینه اشتغال زایی رتبه دوم را کسب کرده است و تا کنون بیش از ۲۳۰۰ نفر اشتغال زایی در بخش کشاورزی انجام شده است.

وی تصریح کرد: میزان تاثیر جهاد کشاورزی در سال ۹۵ بر اقتصاد کشور ۲۹ درصد بوده است، همچنین یک سوم از ارزش افزوده مربوط به جهاد کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه افزود: در سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بصورت مستقیم پرداخت شده است.

غریب خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ در بخش دام و طیور ۲۸ واحد دام، در بخش پرواربندی ۱۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در زمینه آبزی پروری نسبت به مشابه سال های گذشته در سال ۹۵ بیش از ۱۴۰۰تن افزایش تولید داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: در سال گذشته ۳۴ میلیارد ریال از حوزه آب و خاک برای استان دریافت شده است که از این محل تا کنون به ۲۳۰۰ هکتار از زمین های استان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: تا کنون ۵۷۰۰ هکتار از زمین های استان به سیستم آبیاری نوین مجهز شده اند و در بخش مکانیزاسیون و کشاورزی نوین حدود ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

غریب شمس آبادی در خصوص مطالبات کشاورزان گفت: مجموع مطالبات کشاورزان ۲۸ میلیارد تومان است که تا دو هفته آینده بخش عمده آن پرداخت خواهد شد.

در ادامه این نشست معاونت برنامه ریزی جهاد کشاورزی استان گفت: در بخش تسهیلات ۱۲۲ میلیارد تومان به حدود ۶۰۰ واحد تولیدی در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

فرجی در خصوص جذب مطالبات در بخش عمرانی گفت: از حدود ۶۱ میلیارد تومان ۵۵ میلیارد تومان جذب شده است.

وی تصریح کرد: ۸۹ پروژه در بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان در دست راه اندازی می باشد.

در ادامه معاونت تولیدات دام و طیور گفت: در بخش تولید شیر خام در سال ۹۵ بیش از ۲۳۰ هزار تن تولید که نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰۰۰ تن افزایش و در بخش تولیدات گوشت قرمز ۲۵۵۰۰ تن در سال ۹۵، در بخش تخم مرغ ۳۳۰۰ تن افزایش تولید و در بخش تولیدد عسل ۱۱۰۰ تن در سال ۹۵ تولید داشته است.

در ادامه این جلسه معاونت تولیدات گیاهی گفت: تا کنون ۱۰۸۰ هکتار از زمین های کشاورزی به کشت دانه های روغنی اختصاص یافته است.

دانش افزود: ۲۲ هکتار از زمین های استان به کشت گیاهان بهاره اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته یک میلیون و ۲۲۰ هزار نهال و ۱۳۰ تن پیاز زعفران توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.