پس از پذیرش فرماندهی ائتلاف نظامی آل سعود توسط فرمانده سابق ارتش پاکستان، روزنامه پاکستان مدعی شده رایزنی های اسلام آباد برای عضویت ایران در این ائتلاف شدت گرفته است.

رایزنی پاکستان برای مشارکت ایران در ائتلاف نظامی عربستان

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از «روزنامه پاکستان»، پس از پذیرش فرماندهی ائتلاف به اصطلاح ضد تروریسم عربستان توسط «راحیل شریف» فرمانده سابق ارتش پاکستان، رایزنی های اسلام آباد برای عضویت ایران در این ائتلاف افزایش یافته است.

 بر این اساس «نواز شریف» نخست وزیر پاکستان «اشتر اوصاف» فرمانده بازنشته ارتش این کشور را به عنوان نماینده ویژه اسلام آباد برای رسیدگی به این موضوع انتخاب کرده است.

در این راستا، اشتر اوصاف ماه گذشته طی سفر به عربستان و دیدار با ولیعهد و سایر سران این کشور به رایزنی ها در این زمینه پرداخته است.

وی همچنین در جهت تاکید بر اظهارات مقامات اسلام آباد مبنی بر اینکه پذیرش فرماندهی ائتلاف آل سعود توسط شریف، روابط ایران- پاکستان را تحت تاثیر قرار نمی دهد، در روزهای آتی به ایران سفر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش اسلام آباد همچنین اعلام کرده است که اگر هدف عربستان از ایجاد این ائتلاف ایجاد فرقه گرایی باشد، ما هرگز در آن شرکت نخواهیم کرد و تاکید می کنیم که راحیل شریف هرگز از اقداماتی که به روابط تهران- اسلام آباد نقصان وارد کند حمایت نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران پیش از این با اعلام موضع خویش در قبال این ائتلاف عنوان کرده بود که ائتلاف نظامی آل سعود تنها برای رسیدن عربستان به اهداف خویش است و نه مبارزه با تروریسم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.