سرپرست عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه های گاز پارس جنوبی در ۱۹ اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این تعمیرات تا قبل از آغاز فصل سرما به اتمام می‌رسد.

آغاز تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی از ۱۹ اردیبهشت‌ماه

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علمدار بابایی  سرپرست عملیات شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی واحدهای پالایش گاز پارس جنوبی خبرداد و گفت: طبق برنامه‌ریزی و تدابیر انجام شده تعمیرات اساسی سال ۹۶ پالایشگاه‌های اول، دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم، هفتم و نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از ۱۹ اردیبهشت ماه شروع خواهد شد و تا قبل از رسیدن به فصل سرما به پایان خواهد رسید.

وی ادامه داد: حفظ تولید حداکثری مستمر و با شرایط ایمن از اولویت‌های ما است. توجه ویژه به بخش نگهداری و همچنین توجه به تعمیرات و بازرسی فنی نیز ازدیگر برنامه‌های ما است. کاهش بازه زمانی انجام تعمیرات اساسی و در نتیجه افزایش تولید و بهره‌وری و کاهش مشعل سوزی با رعایت مسائل ایمنی و زیست محیطی نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بابایی افزود: برای دستیابی به این مهم، از زمان پایان تعمیرات اساسی سال گذشته مجتمع و با همکاری کلیه واحدهای ستادی و پالایشگاهی همه پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم از قبیل تامین به موقع متریال و تجهیزات مورد نیاز صورت گرفته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مدت زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌های مجتمع بر اساس برنامه کلی اولیه به ترتیب در پالایشگاه اول ۱۰ روز، پالایشگاه سوم ۱۸ روز، پالایشگاه نهم ۳۹ روز، پالایشگاه ششم ۳۳ روز، پالایشگاه چهارم ۵ روز، پالایشگاه دوم ۱۸ روز، پالایشگاه پنجم ۲۶.۵ روز و پالایشگاه هفتم ۲۸ روز است که طبق برنامه زمان‌بندی تفصیلی انجام خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته همه پروژه‌های تعمیرات اساسی با مشارکت نیروهای پالایشگاهی و ستادی با تمرکز بر رعایت HSE انجام شد و سعی در زمینه افزایش اثربخشی و کارایی اجرای تعمیرات اساسی نیز صورت گرفت و نتیجه آن نیز در کاهش فلرینگ پالایشگاه‌ها، حرکت به سوی اهداف زیست محیطی مجتمع و همچنین پایداری تولید گاز مجتمع در زمستان سال‌های گذشته مشخص شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.