اهواز - رئیس شبکه دامپزشکی هندیجان از شروع واکسناسیون آبله دام سبک در این شهرستان خبرداد.

واکسن آبله دام سبک در هندیجان آغاز شد                                                                              

مهران اکبری درگفت وگو باخبرنگار قدس آنلاین این باره اظهارکرد: بمنظور پیشگیری از بیماری آبله در بین دام سبک طرح آغاز شده که بیش از ۷۰ هزار راس دام زنده وهمچنین بیش   ۴ هزار راس بزوجودداردکه توسط کارکنان شبکه دامپزشکی بصورت رایگان واکسینه خواهند شد.

وی افزود: از اول سال ۹۶ تاکنون هیچگونه  بیماری مشترک در بین انسان و دام در سطح شهرستان و روستا ها از نوع تب برفکی و بیماری های دیگر مشاهده نشده لذا از صاحبان احشام و دام می خواهیم  جهت پیشگیری از نوع بیماری آبله به شبکه دامپزشکی مراجعه کنند.
 رئیس شبکه دامپزشکی همچنین از بازدید پرسنل شبکه دامپزشکی  کشتار دام درکشتارگاه افزود: در طی هفته پرسنل دامپزشکی نظارت داشته و تاکنون هیچگونه کشتار از لحاظ بیماری مشترک بین انسان و دام مشاهده نشده لذا از شهروندان و روستائیان هندیجانی خواسته می شود جهت کشتار  گاو - گوسفند و بز در منزل باید از طریق شبکه دامپزشکی اقدام کنند تا شاهد بیماری برای آنان نباشیم.

  اکبری در پایان از قصابان  در شهرستان خواست کشتار خود را در منزل  انجام ندهند اگر مواردی مشاهده شود و یا اینکه گزارشی مبنی به غیرقانونی صورت گیردبا فردیاافرادی که مبادرت به کشتارکنند، برخوردقانونی خواهد شد وطبق مقررات به مقامات قضایی معرفی خواهند شد واشاره برعرضه وخرید مرغ زنده دربازار جداخوداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.