«نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا و «سرژ سرکیسیان» رئیس جمهور ارمنستان در پیامی خطاب به «بشار اسد» همتای سوری خود ۷۱ امین سالگرد استقلال سوریه را تبریک گفتند. مادورو

پیام تبریک رؤسای جمهور ونزوئلا و ارمنستان به «بشار اسد»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سانا، در پیام «نیکلاس مادورو» خطاب به بشار اسد تاکید شده است: مردم سوریه در ۷۱ سال قبل آزادی خود را در جنگ علیه استعمار قدرت های غربی به دست آورد. امروز نیز امپراطوری استعمارگر جدید تلاش می کند تا سوریه را به عنوان یک کشور آزاد و مستقل همانند ۷۰ سال پیش تجزیه کند و مردم شجاع سوریه در جنگی خانمان سوز علیه غرب و گروه های متوحش وارد شده اند. ونزوئلا بر همبستگی خود با سوریه و مردم این کشور به عنوان کشوری ضدامپریالسم و عضو جنبش عدم تعهد تاکید می کند.

همچنین در پیام «سرژ سرکیسیان» نیز تصریح شده است: این مناسبت را به بشار اسد و مردم سوریه تبریک می گویم و مطمئن هستم که همکاری مبتنی بر دوستی ارمنستان و سوریه در طول ۲۵ سال گذشته، در آینده نیز ادامه خواهد یافت و در جهت منافع طرفین گسترش می یابد و تقویت می شود. همچنین از طرح دمشق برای گفتگو میان سوری ها که منجر به حل بحران این کشور از طریق مسالمت آمیز می شود، تمجید می کنیم. امیدواریم که تلاش های ملت سوریه و جامعه جهانی به موفقیت و بازگشت صلح و ثبات به سوریه منجر شود.

پیش از این نیز رؤسای جمهور روسیه، چین، بلاروس، عراق، لبنان، کامرون، کوبا، چین، آفریقای جنوبی، ترکمنستان و همچنین دبیرکل سازمان ملل به همین مناسبت به بشار اسد تبریک گفته بودند.

گفتنی است، ۱۷ آوریل در تقویم سوریه به عید الجلاء‎ یا روز استقلال معروف بوده و روزی است که آخرین نظامی فرانسه در سال ۱۹۴۶ از سوریه خارج شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.