تعداد اسیران فلسطینی که در زندان های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند، از مرز ۱۵۸۰ نفر عبور کرد و جنبش فتح نیز در بیانیه ای مردم فلسطین را به برگزاری تظاهرات «روز خشم» در روز جمعه فراخواند.

تعداد اسرای فلسطینی اعتصاب کننده غذا از مرز ۱۵۸۰ نفر گذشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، انتفاضه صدها اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی برای تحقق مطالبات انسانی شان وارد روز هشتم شد.

در همین راستا، کمیته رسانه ای وابسته به اسرای فلسطینی اعلام کرد که ۸۰ اسیر جدید فلسطینی نیز به دیگر اسرای اعتصاب کننده از غذا پیوستند و با این حساب تعداد اسیران فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده اند، از مرز ۱۵۸۰ نفر عبور کرد.

«قدوره فارس» رئیس کمیته امور اسرای فلسطینی نیز تصریح کرد: تشکیلات خودگردان و سازمان آزادی بخش فلسطین باید برای تحقق خواسته های اسیران بر اسرائیل فشار وارد کنند. در روزهای آینده تنش ها علیه اسرائیل افزایش خواهد یافت.

کمیته اطلاع رسانی اعتصاب «آزادی و کرامت» اعلام کرد که وضعیت جسمی اسیر مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح و رهبر اعتصاب دسته جمعی اسرای فلسطینی بسیار وخیم است.  

این کمیته با صدور بیانیه ای تاکید کرد: وخامت حال این رهبر اسیر در زندان الجلمه درمان فوری او را می طلبد.

جبهه مردمی و گروه های مختلف فلسطینی در نواز غزه، نابلس و رام الله راهپیمایی گسترده ای را در حمایت از اسیران فلسطینی اعتصاب کننده از غذا برگزار کردند.

«امانی سراحنه» عضو کمیته رسانه ای اسرای اعتصاب کننده غذا نیز بیان داشت: اسرائیل از ۸ روز پیش تاکنون مانع از ملاقات وکیلان و خانواده های اسرای فلسطینی با این اسیران شده است.

جنبش فتح نیز در بیانیه ای مردم فلسطین را به برگزاری تظاهرات «روز خشم» در روز جمعه در برابر زندان «عوفر» برای حمایت از اسرای فلسطینی فراخواند. 

این در حالی است که صدها نفر از مردم فلسطین نیز با تجمع در برابر زندان «مجدو» واقع در قدس اشغالی حمایت خود را از انتفاضه اسیران فلسطینی اعلام کردند.

«جرج عبدالله» یکی از اسیران مقاومت و مبارز در زندان های فرانسه نیز در حمایت و همبستگی با اسرای فلسطینی اعتصاب غذای خود را آغاز کرد.

گفتنی است، بیش از ۱۵۰۰ اسیر فلسطین از روز ۱۷ آوریل به مناسب روز اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی برای تحقق خواسته هایشان دست به اعتصاب غذا زده اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.