بردسکن- مدیر حوزه علمیه خراسان در آیین افتتاح مجموعه فرهنگی قرآنی و استاد سرای حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) شهرستان بردسکن انگیزه سنجی در مدارس علمیه را مورد تاکید قرار داد.

انگیزه سنجی در حوزه های علمیه باید سرلوحه کار مدیران مدارس قرار بگیرد

به گزارش قدس آنلاین آیت الله سید مصباح عاملی با تبریک بعثت پیامبر اسلام (ص)  و تقدیر از دستاندرکاران و فعالان این پروژه که در کمتر از یکسال به صورت کارجهادی تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت گفت: بعثت سرآغاز یک تحول است چرا که قبل از اینکه پیامبر  پیام رسان تحول جامعه باشد درون خودش را متحول کرد و در واقع حاکمیت توحید و عدل را در جامعه ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه در حوزه  انقلابی  حرف اول را می زنند گفت:  همه ما باید تلاش کنیم که رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری دراین حوزه محقق شود.

 وی با بیان اینکه انگیزه، اندیشه و اخلاق به عنوان  سه عنصر مهم  در حوزه های علمیه باید مورد توجه قرار بگیرد گفت:  مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با داشتن ۳۰ هزار طلبه می تواند بهترین پایگاه فرهنگی دینی در پاسخ به شبهات دشمنان باشد و به عنوان یک  پیام آور قوی در حوزه های معنویت ، عدل و توحید  آنها را به دنیا صادر کند.

آیت الله مصباح عاملی  استعداد سنجی و سلیقه ها را در حوزه های علمیه مورد اشاره قرار داد و گفت:  انگیزه سنجی باید  به عنوان اولین عنصر تعیین کننده در حوزه های علمیه باشد.

وی عنوان کرد: در طول دوران ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان با انگیزه ای که داشتند توانستند فتح الفتوح هایی را ایجاد کنند و تمام حربه های زنگ  زده دشمنان را کند و آنها را به زباله دان تاریخ بیاندازند.

وی اظهارداشت: پیامبر اسلام (ص) با انگیزه ، اندیشه و اخلاق توانست حرکت جهادی و الهی را خود را  ادامه دهد و برای همیشه  حرکت ایشان در تاریخ ماندگار شد.

وی برتقویت و ارتقاء انگیزه در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت:  امروز اگر  ایران اسلامی دشمنان را در اهداف شوم خود کلافه کرده اند و دشمنان نتوانسته اند در جبهه نرم افزاری و سخت افزاری  موفق شوند به خاطر اراده ملت و توانمندی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است.

وی اخلاق را لازمه مردمی بودن روحانیت دانست و گفت: به حمدالله روحانیت در عرصه کار فرهنگی و تبلیغی خوب عمل کرده است و در طول تاریخ انقلاب این مهم را  با پرچمداری  خود به اثبات رسانده  است.

دراین مراسم نیز حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن  با تبریک عید مبعث حضرت محمد (ص) از تلاش های مدیریت حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) این شهرستان در بخش های مختلف تقدیر کرد و گفت: حقیقتا با مساعدت مدیریت حوزه علمیه خراسان و کمک خیران مجموعه فرهنگی قرآنی و استاد سرای حوزه علمیه  امام جعفر صادق (ع) ظرف مدت ۹ ماه با اعتبار ۸ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی احداث این مجموعه فرهنگی قرآنی را در بردسکن ضروری دانست و از ورثه مرحوم خورشیدی  که زمین این مجموعه را به حوزه علمیه واگذار کردند تقدیر کرد.

 وی گفت: در سفر ۹ ماه گذشته آیت الله مصباح عاملی به شهرستان  ضمن بازدید از این پروژه  و افتتاح ساختمان  حوزه علمیه شهرستان  با  سطح پذیرش در حوزه علمیه خواهران از دیپلم به سیکل موافقت شد که در سال جاری بیش از ۷۰ نفر از خواهران علاقه مند درحوزه علمیه خواهران بردسکن ثبت نام کردند.  

وی آمادگی شهرستان را برای راه اندازی مدارس حوزه علمیه در بخش های انابد و شهرآباد  این شهرستان اعلام کرد و گفت: توسط خیران زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه حوزه علمیه واگذار شده است.

امام جمعه بردسکن  با توجه به فعالیت خواهران طلبه  در حوزه مباحث فرهنگی و تبلیغی در دورترین نقاط روستایی شهرستان خواستار اختصاص یک دستگاه ون برای عزیمت خواهران طلبه به روستاها برای این مهم شد.

درابتدای این مراسم حجت الاسلام علیرضا زارعی مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدرسه علمیه این شهرستان  گفت: در سال  جاری بیش از ۵۰۰ نفر از علاقه مندان به حوزه های علمیه در شهرستان های همجوار ثبت نام کرده اند که ۲۵۴ نفر آنها اولویت اول خود را شهرستان بردسکن اعلام کرده اند.

وی عنوان کرد: با توجه به استقبال بسیار خوب ثبت نام شدگان ظرفیت امسال ما بیش از ۷۰ نفر طلبه می باشد که باید از این تعداد افراد گزینش شوند. 

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) بردسکن عنوان کرد:  مجموعه فرهنگی قرآنی و استاد سرای حوزه علمیه به عنوان یک پایگاه فرهنگی قرآنی می تواند بهترین بستر در راستای منویات مقام معظم رهبری و  نشر فرهنگ و تبلیغ و معارف  دین باشد.

وی تعداد طلبه های مشغول به تحصیل در حوزه علمیه بردسکن را درحال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر اعلام کرد و گفت:  شهرستان بردسکن این توان و ظرفیت را دارد که یک حوزه علمیه دیگر در شهرستان   ایجاد شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.