بیرجند- مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۴میلیارد تومان برای ساخت مسجد شکر و موزه عبرت هزینه  شده است

 ۴میلیارد تومان برای ساخت مسجد شکر و موزه عبرت طبس هزینه شد

سرهنگ علی قاسمی درگفت وگو با خبرنگارقدس آنلاین در بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیارد تومان برای ساخت مسجد شکر و موزه عبرت هزینه  شده است اظهار داشت: این مجموعه شامل تالار اسناد، بخش رفاهی و سایت روباز است وبرای تکمیل آن  به ۳ میلیارد تومان اعتبار  نیاز است.
وی با بیان اینکه برنامه تکمیل موزه با توجه به تزریق کند اعتبارات پیشرفتی نداشته است تصریح کرد: به علاوه مشکل تامین زیرساخت های آب و برق هم اگر چه برای آن جلساتی در استانداری بر گزار شد اما به قوت خود باقی مانده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت:۴ سال از زمان واگذاری محل وقوع واقعه طبس از استان یزد به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  خراسان جنوبی می گذرد
وی با بیان اینکه با گذشت بیش از سه دهه ازمعجزه صحرای طبس توجهی به این نیاز مهم یعنی معرفی و یادآوری این حادثه در قالب ایجاد یک موزه در ابعاد وسیع  نشده است اظهار داشت: متأسفانه در مورد ماجرای حمله به طبس برخی ناملایمات موجب شده تا موزه (موزه عبرت و استکبارستیزی) بعد از ۴ سال به سرانجام نرسد.
قاسمی با بیان اینکه سالانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر برای تماشای محل شکست آمریکا به این منطقه سفر می کنند واز کمبود زیرساخت ها شکایت دارند تصریح کرد: با وجود تلاش های زیاد اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی برای تامین این زیرساخت ها،  به دلیل بی توجهی و حمایت نکردن  برخی دستگاه های اجرایی، این موضوع بی نتیجه مانده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوزموزه عبرت صحرای طبس تکمیل نشده است گفت:تکمیل آن نیاز به اعتبار دارد و زیرساخت های لازم هم برای آن در این مکان تامین نشده است.
قاسمی با اشاره به مشکل نبود برق ادامه داد: برق فعلی توسط راه آهن تامین می شود که ضعیف و ناپایدار است، همچنین آب هم توسط شرکت آب و فاضلاب طبس به وسیله تانکر تامین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.