وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:به خاطر تحریم‌ها همکار خارجی شرکت زاگرس خودرو کشور را ترک کرده‌ و رفته‌ است، اختلافاتی دارند و درصدد این هستیم این اختلاف حل شود و همکاری کنند.

ماجرای همکار خارجی زاگرس خودرو/وزیر صنعت به دنبال حل اختلاف شرکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدرضا نعمت زاده شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با اجرای طرح رونق تولید سال گذشته شرایط خوبی در استان لرستان داشتیم، اظهار داشت: همه بانک های دولتی و نیمه دولتی در پرداخت تسهیلات همکاری خوبی داشتند اما بانک های خصوصی در لرستان و دیگر استان ها ضعیف عمل کرده اند که امیدواریم امسال فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز با فعالان اقتصادی و در بازدید از یکسری واحدهای تولیدی، موضوعاتی مطرح شد که باید مجوزهای مربوطه و اختصاص ارز آنها از طریق صندوق توسعه ملی مورد پیگیری قرار گیرد که این موضوع هفته آینده بررسی می شود، تصریح کرد: موضوعاتی از قبیل نوسازی و بهسازی سنگبری ها و کارخانجات نساجی، توسعه کار سنگ بری ها و توسعه صادرات و ایجاد پایانه صادراتی در تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تصمیم گیری می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در رابطه با مسائل مربوط به تسهیلات بانکی نیز با بانک ها در تهران رایزنی می شود، گفت: برخی پروژه ها مانند فولاد ازنا سال های گذشته متوقف و تعطیل بودند که با تلاش صورت گرفته در این دولت احیاء شدند.

نعمت زاده به واحد تولیدی خودروسازی بروجرد اشاره کرد و گفت: این واحد ۷ یا ۸ سال متوقف بوده است، گاهی در رسانه ها می بینیم فلان کارخانه خوابیده است در حالیکه ۷ تا ۸ سال خوابیده و امروز یاد آن می افتند.

وی با تاکید بر اینکه همه این مشکلات هم ناشی از تحریم ها بوده است، افزود: به خاطر تحریم ها همکار خارجی شرکت زاگرس خودرو که از مالزی بود کشور را ترک کرده و رفته است، اختلافاتی دارند و درصدد این هستیم این اختلاف حل شود و همکاری کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه همزمان شرکت زاگرس خودرو با شرکت های اروپایی و چینی دارد مذاکره می کند و امیدواریم هرچه زودتر این واحد تولیدی را به حالت قبلی برسانیم و با رونق بیشتر کار کند، گفت: در زاگرس خودرو بخش خصوصی آمده است و واحد را از بخش خصوصی دیگری خریده و باید در این واحد سرمایه گذاری کند و آن را راه بیاندازد و ماهم حمایت می کنیم.

نعمت زاده ادامه داد: این سهامدار کشور را ترک کرده و در این زمینه اختلافاتی دارند که امیدواریم در اسرع وقت حل شود.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.